PMK
W pierwszej połowie tego roku w Europie przyłączono nowe farmy wiatrowe o mocy 6,1 GW. Na ten wynik złożyły się inwestycje w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii. Polska wynik był stosunkowo mały, przyłączono bowiem tam tylko kilka turbin.
Na ten wynik złożyło się 4,8 GW lądowych farm wiatrowych. Resztę stanowiły morskie farmie wiatrowe przyłączone u wybrzeży Wielkiej Brytanii, Belgii, Finlandii oraz Niemiec. Ogółem najwięcej faram przyłączyli Niemcy (2,2 GW), Brytyjczycy (1,2 GW) oraz Francuzi (492 MW).
W przyszłości Polska może mieć jednak większy udział w produkcji czystej energii. Wielkimi krokami zbliża się bowiem start budowy dwóch nowych farm wiatrowych. W sumie, w pierwszych etapach budowy obu farm, miałoby powstać 120 turbin o łącznej mocy do 1200 MW. Będą to pierwsze polskie morskie farmy wiatrowe. Rozpoczęcie prac budowlanych ma nastąpić po uzyskaniu pozwoleń na budowę - najwcześniej może to nastąpić w 2019 r.
Jako pierwsza do użytku miałaby zostać oddana Morska Farma Wiatrowa Polenergia Bałtyk III (pierwszy prąd może z niej popłynąć do polskiego wybrzeża w 2021-2022 r.). Uruchomienie Morskiej Farmy Wiatrowej Polenergia Bałtyk II planowane jest z kolei na 2026 r.
Z informacji zamieszczonych na stronie internetowej grupy Polenergia, wynika, że konstrukcje, które stworzą farmę Bałtyk III, osiągną maksymalną wysokość 275 m n.p.m. (wówczas maksymalna średnica rotora wyniesie do 200 m). W miejscu, gdzie planowana jest budowa, głębokość morza waha się między 25 a 40 m, a średnia prędkość wiatru wynosi 9 - 10 m/s. Inwestycja ma zająć obszar 89 km kw.
Polenergia to polska spółka inwestująca w budowę farm wiatrowych. Jak podaje firma, grupa dysponuje obecnie siedmioma lądowymi farmami wiatrowymi o łącznej mocy 245 MW. Zlokalizowane są one m.in. w Pucku, Modlikowicach, Łukaszowie, Gawłowicach i Mycielinie. W planach firma ma kolejne podobne inwestycje.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza