mk
Gdańska stocznia Marine Projects Ltd przekazała klientowi, stoczni MEYER WERFT GmbH & Co w Papenburgu, blok dziobowy w dwóch częściach, dla wycieczkowca produkowanego dla Armatora Norwegian Cruise Line Announces.
Budowa jednostki o nazwie Norwegian Encore ma zostać zakończona do końca października 2019 roku.
Norwegian Encore będzie siedemnastym statkiem w norweskiej flocie Cruise Line oraz czwartym i ostatnim statkiem linii w klasie Breakaway Plus, najbardziej udanej klasy w historii marki.
Wycieczkowiec o długości 329.79 m, szerokości 41.45 m i pojemności brutto wynoszącej 168 000 ton na swój pokład zabierze 4000 pasażerów, których obsługiwać będzie aż 2100-osobowa załoga.
Statek będzie pływał w tygodniowe rejsy po Karaibach od jesieni 2019 a jego portem macierzystym będzie Port Miami.
Budowa częściowo lub całkowicie wyposażonych bloków od lat stanowi jeden z głównych obszarów działalności firmy Marine Projects Ltd.
Aktualnie Stocznia Marine Projects w ramach wieloletniej współpracy z niemiecką stocznią Meyer Werft Papenburg realizuje budowę kolejnych bloków.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej