PMK
Południowokoreańska stocznia Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) zamknął pierwszą połowę tego roku z niższym zyskiem.
Dochód netto grupy wyniósł w tym czasie 380,4 mln dolarów, o ponad 70 procent mniej niż rok temu w tym samym okresie. Zysk operacyjny w tyn czasie osiągnął 495,3 mln dolarów w porównaniu do 762 mln dolarów rok wcześniej.
Niedawno DSME, największa stocznia na świecie, otrzymało wsparcie od swoich kredytorów. Zapobiegło to upadkowi zakładu. Koreańskie państwowe instytucje: poczta, federacja małego i dużego biznesu oraz fundusz emerytalny zgodziły się na nowy plan restrukturyzacji zakładu, który zakłada zastrzyk 2,6 mld dolarów gotówki.
Plan jest dziełem dwóch banków: Korea Development Bank (KDB) i Export-Import Bank of Korea (KEXIM). Najpierw ma dojść restrukturyzacji, a dopiero potem przekazaniu funduszy.
Powodem wprowadzenia planu są kłopoty finanse koreańskich stoczni. Także dwa inne zakłady z tego kraju borykają się z tymi samymi problemami. Łącznie zanotowały one prawie 10 mld dolarów straty w 2017 roku. Na tak kiepski wynik złożyło się przełożenie zamówień oraz niskie zapotrzebowanie na nowe jednostki i platformy offshore.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth