pc
USA nałożyły w środę sankcje na rosyjską agencję świadczącą usługi portowe i na chińskie firmy za obsługiwanie północnokoreańskich statków i za sprzedawanie Korei Północnej alkoholu i wyrobów tytoniowych wbrew amerykańskim sankcjom nałożonym na Pjongjang.
Resort finansów USA poinformował w oświadczeniu, że mająca centralę w Chinach firma Dalian Sun Moon Star International Logistics Trading Co. Ltd i jej singapurska filia SINSMS Pte. Ltd zarabiają rocznie ponad 1 mld dolarów na eksporcie alkoholu i wyrobów tytoniowych do Korei Północnej.
Sankcjami objęta została też mająca centralę w Rosji firma Profinet Pte Ltd i jej dyrektor generalny Wasilij Kołczanow za świadczenie usług portowych statkom północnokoreańskim. Resort handlu USA podkreślił, że Kołczanow był osobiście zaangażowany we współpracę ze stroną północnokoreańską.
W oświadczeniu ministerstwa finansów USA podkreślono, że taktyka, którą stosują te firmy, próbując ominąć sankcje nałożone na Koreę Północną, jest zabroniona przez prawo Stanów Zjednoczonych.
W lipcu sekretarz stanu USA Mike Pompeo na forum Rady Bezpieczeństwa ONZ zażądał "pełnego wdrożenia sankcji" wobec Korei Północnej, aby można było doprowadzić do denuklearyzacji tego kraju.
Podczas historycznego szczytu w Singapurze 12 czerwca północnokoreański przywódca Kim Dzong Un zobowiązał się do starań o "całkowitą denuklearyzacją Półwyspu Koreańskiego" w zamian za złożoną przez prezydenta Donalda Trumpa obietnicę udzielenia Korei Płn. gwarancji bezpieczeństwa. Jak dotąd nie podano jednak konkretnego grafiku likwidacji północnokoreańskiego arsenału jądrowego ani programu zbrojeń nuklearnych reżimu.
Od szczytu w Singapurze oba kraje dyskutują na temat szczegółów denuklearyzacji, ale zdaniem części obserwatorów rozmowy przebiegają wolniej, niż się spodziewano. USA żądają całkowitej, możliwej do zweryfikowania i nieodwracalnej denuklearyzacji, tymczasem władze w Pjongjangu sugerują, że powinna ona przebiegać etapami i wiązać się ze stopniowym znoszeniem międzynarodowych sankcji gospodarczych przeciwko Korei Północnej.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
3
Podatki marynarskie: Nowy/Polski Ład, a marynarze
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych