ew
DFDS nie zwalnia tempa, gdy chodzi o modernizację floty. Przewoźnik zamówił dwa kolejne promy. Nowe jednostki, które zostaną zbudowane w chińskiej stoczni, będą służyły do obsługi połączeń na Morzu Bałtyckim.
W ostatnich latach popularny duński przewoźnik zamawiał nowe promy do obsługi połączeń na Morzu Północnym (firma wyczarterowała niedawno dwa nowe statki od Siem Group, a dodatkowo zamówiła nowe jednostki w zakładach CSC Jinling w Chinach). W najbliższej przyszłości o atutach korzystania z najnowocześniejszej floty będą mogli się również przekonać klienci i pasażerowie korzystający z oferty przewoźnika na Morzu Bałtyckim.
DFDS podpisało właśnie umowę na budowę dwóch nowych promów, które będą służyć do obsługi połączeń pomiędzy Kłajpedą na Litwie a Szwecją i Niemcami. Każdy z nich będzie miał linię ładunkową o długości 4500 metrów i będzie mógł przyjąć na pokład 600 pasażerów.
„Ta inwestycja odzwierciedla nasze zaangażowanie oraz wiarę w dalszy, mocny rozwój w regionie Bałtyku” - powiedział Niels Smedegaard z DFDS. „Nowe promy pozwolą nam poprawić poziom serwisu z korzyścią dla wszystkich naszych klientów, a także podnieść wydolność całej naszej siatki połączeń”.
Budową nowych jednostek zajmie się stocznia Guangzhou Shipyard International (GSI), która – jak informowaliśmy na łamach PromySkat wcześniej – zbuduje też cztery nowe promy dla włoskich firm Moby Lines oraz GNV.
Budowa dwóch nowych statków dla DFDS będzie kosztowała w sumie 296 milionów dolarów (ponad miliard złotych). Dostawa przewidziana została na rok 2021.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth