Zakończył się remont opasek brzegowych i pogłębianie fragmentu Kanału Elbląskiego między Miłomłynem a jeziorem Ewingi (woj. warmińsko-mazurskie) - poinformowały we wtorek Wody Polskie. Prace kosztowały 4,3 mln zł.
Jak przekazał we wtorek PAP rzecznik Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku Bogusław Pinkiewicz, między Miłomłynem a jeziorem Ewingi (woj. warmińsko-mazurskie) na odcinku 200 m udrożniono kanał i wyremontowano opaski brzegowe, czyli umocnienia chroniące brzegi. "Dodatkowo przeprowadzono też pogłębienie szlaku żeglugowego na długości ponad 300 m" - zaznaczył.
Prace o wartości około 4,3 mln zł przeprowadzono na tzw. iławskim odcinku Kanału Elbląskiego, który należy do najpopularniejszych wśród turystów dróg wodnych w regionie.
Zbudowany w 1862 r. Kanał Elbląski jest unikatowym w skali świata zabytkiem hydrotechniki za sprawą czynnego systemu pięciu pochylni z tzw. suchym grzbietem - w Buczyńcu, Kątach, Oleśnicy, Jeleniach i Całunach. Statki i inne jednostki pływające, żeby pokonać różnicę poziomów, są umieszczane na wózkach i przeciągane po torowisku za pomocą stalowych lin, które porusza koło wodne. Na kanale są też cztery śluzy: Miłomłyn, Zielona, Mała Ruś i Ostróda.
W 2011 roku Kanał Elbląski został uznany za Pomnik Historii. Miejscowe samorządy starają się o wpisanie go na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.
Fot. Depositphotos
Litwa zaostrza kontrolę zboża z Rosji i Białorusi
Aktywny okres w inwestycjach tonażowych. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 6-10/2024)
Hapag Lloyd w sztormach w 2023 i 2024 r.
Rząd chce, by terminal zbożowy w Gdyni trafił do KGS
Brak inwestycji w porty i kolej ogranicza potencjał polskiego eksportu rolnego
Europejskie Porozumienie Przemysłowe wyzwaniem i szansą dla portów i stref ekonomicznych