• <
bulk_cargo_port_szczecin

[WIDEO] Libański frachtowiec na mieliźnie w Grecji, wycieka paliwo

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski [WIDEO] Libański frachtowiec na mieliźnie w Grecji, wycieka paliwo

Partnerzy portalu

[WIDEO] Libański frachtowiec na mieliźnie w Grecji, wycieka paliwo - GospodarkaMorska.pl

Płynący do Libii frachtowiec napotkał na greckich wodach ciężkie warunki, w wyniku czego osiadł na mieliźnie. Ze statku wycieka paliwo. Jednostka została uznana za straconą.

Manassa Rose M, 30-letni frachtowiec osiadł na mieliźnie na wschodzie Morza Śródziemnego we wtorek, 25 stycznia.. Grecka telewizja ERT opublikowała zdjęcia, na których widać, że statek o nośności 5 054 DWT jest mocno wygięty lub nawet pęknięty w połowie. Do wypadku doszło najprawdopodobniej podczas burzy śnieżnej, jaką zarejestrowano na Morzu Śródziemnym w tym tygodniu. 10-osobowa załoga została bezpiecznie ewakuowana ze statku.

Grecka straż przybrzeżna poinformowała 27 stycznia, że zaobserwowany został wyciek paliwa z wraku, który objął około 500 metrów kwadratowych wokół statku. Służby podjęły już działania, by zabezpieczyć wyciek. Media cytują George'a Mylonakisa, burmistrza pobliskiego miasta Kissamos, który miał powiedzieć ERT, że Manassa Rose M przewoził około 50 ton paliwa i że zanieczyszczenia są póki co „ograniczone”. Niemniej jednak kapitan i pierwszy inżynier jednostki zostali, zgodnie z greckim prawem, zatrzymani na czas dochodzenia.

Do wypadku doszło zaledwie trzy dni po tym, jak inny statek, tym razem pływający pod flagą Komorów, osiadł na mieliźnie na Krecie.

Manassa Rose M przewoził złom oraz maszyny z Iskenderun w Turcji do Misraty w pogrążonej w wojnie Libii. Właścicielem jednostki jest Sward Marine, firma z Libanu, która obecnie – jak podano – organizuje misję mającą na celu odzyskanie cargo z ładowni statku.

Jak podają branżowe bazy danych, Sward Marine jest powiązana z inną libańską spółką, Cedar Marine Services, która do niedawna pełniła także nadzór nad Manassa Rose M. Portal TradeWinds wylicza, że Cedar ma w ostatnim czasie niezwykłego pecha do swoich statków. Należący do niej frachtowiec Raouf H (6 300 DWT, zbudowany 1985) został w 2020 zniszczony podczas eksplozji w porcie w Bejrucie. Miesiąc później strażnicy w libijskim Ras Lanuf ostrzelali m.in. z wyrzutni rakiet inny statek firmy, Modammed Bey (11 300 DWT, zbudowany 1991). Chcieli w ten sposób nie dopuścić do załadunku złomu.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.