Siły amerykańskie i brytyjskie zneutralizowały łącznie kilkadziesiąt różnych celów w postaci rakiet i pocisków należących do jemeńskich bojowników Huti. To największe starcie od marca tego roku, gdy okręty i samoloty państw koalicji międzynarodowej zneutralizowały niemal 28 bezzałogowców wystrzelonych jednego dnia. Wspierani przez Iran szyiccy rebelianci wciąż stanowią zagrożenie dla ruchu morskiego na Morzu Czerwonym i w Zatoce Adeńskiej.
W środę 29 maja w obecności wiceministra infrastruktury Arkadiusza Marchewki oficjalnie otwarto port rybacki we Fromborku po modernizacji, która trwała blisko 2,5 roku. Za inwestycję odpowiada Urząd Morski w Gdyni.
Po unieważnieniu pierwszego przetargu na dzierżawę terminala zbożowego w Gdyni, Zarząd Morskiego Portu Gdynia szybko uruchomił kolejny. Czas na składanie ofert wstępnych upływa 3 lipca.
Władze planują zwiększenie sumy przeznaczonej na inwestycję związaną z przekopem Mierzi Wiślanej. Do dotychczasowych 2 mld zł jest planowane przeznaczenie dodatkowych 160 mln zł, które mają zapewnić dostęp do portu w Elblągu. Przyjęcie uchwały w tej sprawie jest planowane na III kwartał tego roku.
W Sieci pojawiły się zdjęcia prezentujące jedną z dwóch korwet opartych na typie Ada, budowanych w Turcji dla Sił Morskich Ukrainy. Pierwsza z nich, Ivan Mazepa, rozpoczyna próby morskie. Wskazuje to na intensywny zakres prac nad okrętem, który w niedalekiej przyszłości ma stanowić trzon floty działającej pod niebiesko-żółtą banderą.
Już 26 lipca w Paryżu rozpocznie się ceremonia otwarcia jednej z największych imprez sportowych na świecie – Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024. O przygotowaniach do obsługi logistycznej i wyzwaniach w organizacji pierwszych transportów mówi CEVA Logistics, która razem z Grupą CMA CGM, jest Oficjalnym Partnerem Logistycznym tego wydarzenia i Partnerem Technicznym Sztafety z Pochodnią.
Wspierani przez Iran bojownicy Huti dokonali zmasowanego ataku na masowiec M/V Laax, pływający pod banderą Wysp Marshalla, będący własnością Grecji. Jak podaje armator, trzy z pięciu rakiet dosięgnęły celu, ale jednostka jest w stanie kontynuować rejs. Co wyjątkowe, statek zmierzał do irańskiego portu, co oznacza, że jest to obecnie największa wpadka Huti od początku wywołanego przez nich kryzysu żeglugi.
Nie ustają ataki jemeńskich bojowników Huti na statki handlowe płynące przez Morze Czerwone. Coraz częściej statki płynące między portami w Europie i Azji wybierają trasy wokół kontynentu afrykańskiego z pominięciem Kanału Sueskiego. Ma to niebagatelny wpływ na wzrost stawek frachtu morskiego, w tym stawek kontenerowych. Morze Czerwone to najkrótsza droga morska transportu towarów z Azji do Europy, którą realizowane jest 25–30 proc. morskiego transportu kontenerowego.
Wiatr i fale oderwały część konstrukcji tymczasowego portu w Strefie Gazy, zbudowanego przez armię amerykańską. Izraelska marynarka wojenna ma pomóc zdemontować i odholować do naprawy zniszczony fragment - potwierdził Pentagon, dodając, że remont potrwa ponad tydzień.
Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych podpisało umowę z Urzędem Morskim w Szczecinie na zadanie pn.: „Sztuczne zasilanie w miejscowości Wicie na odcinku wybrzeża km 260,690 - 261,190”. Razem z firmą Hegemann z Niemiec tworzy konsorcjum, które zostało wyłowione w postępowaniu przetargowym. Wartość umowy to 3 977 475,00 zł brutto.
W Świnoujściu otwarto Interaktywne Muzeum Statków na Wodzie
Chińska firma zbuduje nowy terminal kontenerowy dla Gruzji nad Morzem Czarnym
Norwegia stawia na autonomiczne promy. Kongsberg Maritime wytycza kurs. Polskie stocznie mają szansą by nim popłynąć
Największy od miesięcy zmasowany atak Huti na żeglugę został odparty
Nowe wyzwania dla portów w logistyce Morskich Farm Wiatrowych. Zbliża się X Seminarium Akademii Offshore
Panama. Pierwsi przesiedleńcy klimatyczni opuszczają wyspę zagrożoną rosnącym poziomem wody