• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Straż Pożarna nie wnosi sprzeciwu ws. uzyskania pozwolenia na użytkowanie tunelu pod Świną

Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Straż Pożarna nie wnosi sprzeciwu ws. uzyskania pozwolenia na użytkowanie tunelu pod Świną

Partnerzy portalu

Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Świnoujściu podpisał dokument, w którym nie wnosi sprzeciwu ani uwag w sprawie uzyskania pozwolenia na użytkowanie tunelu pod Świną. Przeprawa ma połączyć wyspę Wolin z wyspą Uznam, na której znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska.

Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Świnoujściu podpisał dokument, w którym wyraża stanowisko w zakresie ochrony przeciwpożarowej w sprawie zgodności wykonania obiektu z projektem budowlanym.

"Nie wnoszę sprzeciwu ani uwag w sprawie uzyskania pozwolenia na użytkowanie przedmiotowego obiektu" - wyraził w dokumencie Komendant Miejski PSP w Świnoujściu st. kpt. Marek Wieczorek. „Niewniesienie sprzeciwu ani uwag w sprawie uzyskania pozwolenia na użytkowanie tunelu pod Świną wynika ze stwierdzenia zgodności jego wykonania z projektem budowlanym” – wskazano w dokumencie.

Dokument, trafi do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, wraz z innymi opiniami służb m.in. sanepidu. Opinia Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego trafi do wojewody zachodniopomorskiego.

"Dopiero kiedy będziemy mieli pełną dokumentację podpisaną przez wojewodę zachodniopomorskiego, inwestycja będzie mogła zostać oddana do użytkowania" – przekazał PAP rzecznik prasowy prezydenta Świnoujścia Jarosław Jaz. Droga między wyspami Wolin i Uznam będzie mieć długość ok. 3,2 km. Część wydrążona maszyną TBM ma 1484 m

Przeprawa pod cieśniną Świny ma połączyć wyspę Wolin z wyspą Uznam, na której znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska, a tym samym zakończyć problemy komunikacyjne mieszkańców Świnoujścia i turystów. Aby przedostać się na wyspę Uznam należy obecnie skorzystać z przeprawy promowej, co często wiąże się z długim oczekiwaniem. Inwestorem jest Świnoujście, a inwestorem zastępczym - szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Wykonawcą jest konsorcjum firm PORR/Gülermak. Koszt budowy to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Pozostałą część Świnoujście dokłada z własnego budżetu. (PAP)

misz/ akub/

Fot. Depositphotos

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.