Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Świnoujściu podpisał dokument, w którym nie wnosi sprzeciwu ani uwag w sprawie uzyskania pozwolenia na użytkowanie tunelu pod Świną. Przeprawa ma połączyć wyspę Wolin z wyspą Uznam, na której znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska.
Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Świnoujściu podpisał dokument, w którym wyraża stanowisko w zakresie ochrony przeciwpożarowej w sprawie zgodności wykonania obiektu z projektem budowlanym.
"Nie wnoszę sprzeciwu ani uwag w sprawie uzyskania pozwolenia na użytkowanie przedmiotowego obiektu" - wyraził w dokumencie Komendant Miejski PSP w Świnoujściu st. kpt. Marek Wieczorek. „Niewniesienie sprzeciwu ani uwag w sprawie uzyskania pozwolenia na użytkowanie tunelu pod Świną wynika ze stwierdzenia zgodności jego wykonania z projektem budowlanym” – wskazano w dokumencie.
Dokument, trafi do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, wraz z innymi opiniami służb m.in. sanepidu. Opinia Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego trafi do wojewody zachodniopomorskiego.
"Dopiero kiedy będziemy mieli pełną dokumentację podpisaną przez wojewodę zachodniopomorskiego, inwestycja będzie mogła zostać oddana do użytkowania" – przekazał PAP rzecznik prasowy prezydenta Świnoujścia Jarosław Jaz. Droga między wyspami Wolin i Uznam będzie mieć długość ok. 3,2 km. Część wydrążona maszyną TBM ma 1484 m
Przeprawa pod cieśniną Świny ma połączyć wyspę Wolin z wyspą Uznam, na której znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska, a tym samym zakończyć problemy komunikacyjne mieszkańców Świnoujścia i turystów. Aby przedostać się na wyspę Uznam należy obecnie skorzystać z przeprawy promowej, co często wiąże się z długim oczekiwaniem. Inwestorem jest Świnoujście, a inwestorem zastępczym - szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Wykonawcą jest konsorcjum firm PORR/Gülermak. Koszt budowy to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Pozostałą część Świnoujście dokłada z własnego budżetu. (PAP)
misz/ akub/
Fot. Depositphotos
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął