• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Ostatnie testy w tunelu pod Świną. Sprawdzane jest działanie wentylacji i zraszaczy

kw

27.05.2023 19:05
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Ostatnie testy w tunelu pod Świną. Sprawdzane jest działanie wentylacji i zraszaczy

Partnerzy portalu

Fot. PAP

Tunel pod Świną w Świnoujściu przechodzi ostatnie, ważne testy. Chodzi o prawidłowe działanie zraszaczy wodnych i wentylacji.

Budowa tunelu pod Świną jest już na ostatniej prostej. Teraz przeprowadzane są kolejne ćwiczenia. Niedawno na przeprawie wzniecono ogień, chcąc tym samym sprawdzić funkcjonowanie wentylacji. Teraz tunel zalano wodą ze zraszaczy. Celem ćwiczenia było sprawdzenie, czy równomiernie rozpylają wodę. Chodzi oczywiście o kwestię bezpieczeństwa w razie wybuchu pożaru. 

Przeprowadzenie wszystkich testów jest niezbędne, aby uzyskać pozwolenie na oddanie tunelu do użytku. Tunel ma zostać oddany kierowcom już w czerwcu. 

Inwestycja ta pochłonęła łącznie ponad 900 mln złotych.

Droga między wyspami Wolin i Uznam będzie mieć długość ok. 3,2 km. Część wydrążona maszyną TBM ma 1484 m.

Przeprawa pod cieśniną Świny połączy wyspę Wolin z wyspą Uznam, na której znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska, a tym samym zakończyć problemy komunikacyjne mieszkańców Świnoujścia i turystów. Aby przedostać się na wyspę Uznam należy obecnie skorzystać z przeprawy promowej, co często wiąże się z długim oczekiwaniem.

Inwestorem jest Świnoujście, a inwestorem zastępczym - szczeciński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA). Wykonawcą jest konsorcjum firm PORR/Gülermak. Koszt budowy to ponad 900 mln zł, z czego prawie 775,7 mln zł pochodzi ze środków unijnych. Pozostałą część Świnoujście dokłada z własnego budżetu. 

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.