Strategic Marine, stocznia z Singapuru, wprowadziła na rynek statek Strat Cat (CTV) nowej generacji przeznaczony na rynek morskiej energetyki wiatrowej.
SC27 to ewolucja Strat Cat 26 z napędem hybrydowym, o której mówi się, że oferuje zwiększone możliwości przy zmniejszonym wpływie na środowisko.
- Z wielką przyjemnością ogłaszamy SC27, który powstaje w wyniku bliskiej współpracy z naszym partnerem projektowym BMT. Jest bardziej zaawansowany technicznie, a ulepszenia zapewniają doskonałą elastyczność naszym klientom - powiedział dyrektor techniczny Strategic Marine, Greg Daniel.
Według Strategic Marine zmodernizowany SC27 ma ulepszoną konstrukcję kadłuba, która maksymalizuje długość linii wodnej, poprawiając wydajność operacyjną w szerokim zakresie warunków załadowania, zmniejszając w ten sposób emisje i zużycie paliwa.
CTV oferuje dwie opcje nadbudowy dla 24 lub 12 techników. Większa asymetryczna wersja oferuje 30% więcej powierzchni na głównym pokładzie w porównaniu ze Strat Cat 26, podczas gdy mniejsza wersja zapewnia statkowi mniej niż 200 GT, co w niektórych jurysdykcjach pozwala na zmniejszenie liczby załogi, a tym samym niższe koszty operacyjne.
Został zaprojektowany z myślą o elastyczności i może być wyposażony w silniki różnych marek oraz osiągnąć prędkość przekraczającą 30 węzłów przy pełnej prędkości.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów