Strategic Marine, stocznia z Singapuru, wprowadziła na rynek statek Strat Cat (CTV) nowej generacji przeznaczony na rynek morskiej energetyki wiatrowej.
SC27 to ewolucja Strat Cat 26 z napędem hybrydowym, o której mówi się, że oferuje zwiększone możliwości przy zmniejszonym wpływie na środowisko.
- Z wielką przyjemnością ogłaszamy SC27, który powstaje w wyniku bliskiej współpracy z naszym partnerem projektowym BMT. Jest bardziej zaawansowany technicznie, a ulepszenia zapewniają doskonałą elastyczność naszym klientom - powiedział dyrektor techniczny Strategic Marine, Greg Daniel.
Według Strategic Marine zmodernizowany SC27 ma ulepszoną konstrukcję kadłuba, która maksymalizuje długość linii wodnej, poprawiając wydajność operacyjną w szerokim zakresie warunków załadowania, zmniejszając w ten sposób emisje i zużycie paliwa.
CTV oferuje dwie opcje nadbudowy dla 24 lub 12 techników. Większa asymetryczna wersja oferuje 30% więcej powierzchni na głównym pokładzie w porównaniu ze Strat Cat 26, podczas gdy mniejsza wersja zapewnia statkowi mniej niż 200 GT, co w niektórych jurysdykcjach pozwala na zmniejszenie liczby załogi, a tym samym niższe koszty operacyjne.
Został zaprojektowany z myślą o elastyczności i może być wyposażony w silniki różnych marek oraz osiągnąć prędkość przekraczającą 30 węzłów przy pełnej prędkości.
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem