jk
Zamet Industry S.A. zakończył produkcję ram do podwodnych systemów wydobycia i przerobu ropy naftowej dla projektu Kaombo u wybrzeży Angoli. Kontrakt z norweską firmą Aker Solutions realizowany był przez Zamet od lipca 2015 r. i opiewa na łączną kwotę 13,5 mln EUR.
Rozpoczęty w kwietniu 2014 r. projekt Kaombo jest projektem offshore realizowanym na obszarze bloku 32 na Oceanie Atlantyckim, w odległości ok. 200 km od północnych wybrzeży Angoli. Jego celem jest eksploatacja złóż ropy naftowej rozłożonych na powierzchni 800 km2 wód oceanicznych, na głębokości od 1400 do 1950 metrów. W ramach podpisanego z Aker Solutions kontraktu Zamet Industry sukcesywnie dostarczał kolejne elementy podwodnych konstrukcji platform wiertniczych dla projektu Kaombo. Udział w projekcie Kaombo nie jest pierwszym zamówieniem Zamet Industry w tym obszarze. Spółka była zaangażowana w projekty DALIA i MOHO realizowane również dla Grupy Aker Solutions.
- Sektor offshore jest jednym z trzech filarów działalności Grupy Zamet. Dlatego cieszy nas fakt, iż zakończona z sukcesem realizacja kontraktu na wykonanie ram platform wiertniczych dla projektu Kaombo jest kolejnym potwierdzeniem wiarygodności Zamet Industry, jako solidnego partnera dla największych firm działających na rynku konstrukcji stalowych, z którymi współpracujemy nieprzerwanie od 2003 roku – mówi Tomasz Jakubowski, prezes zarządu Zamet Industry S.A.
Kaombo to głęboki projekt morski poświęcony rozwojowi złóż ropy naftowej rozproszonych na sześciu różnych polach. Biorąc pod uwagę jego skalę i zakres, liczymy, że nabyte referencje umożliwią nam dalszy, sukcesywny rozwój naszej działalności na rynku Oil&Gas – dodaje prezes Jakubowski.
Firma Aker Solutions-Div SUB należy do Grupy Aker Solutions – jednego z największych na świecie dostawców produktów, systemów i usług dla przemysłu naftowego i gazowego, specjalizującego się w inżynierii, a także zintegrowanych rozwiązaniach technologicznych na rynku Oil & Gas. Współpraca Zamet Industry i Aker Solutions, w zakresie dostaw urządzeń do podwodnego wydobycia ropy i gazu oraz maszyn przeznaczonych do pracy na platformach wiertniczych, trwa od 2003 roku.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek