PMK
Australian Industrial Energy (AIE) wybrała wykonawców dla terminalu Port Kembla Gas Terminal (PKGT). Kontrakt zdobyła spółka joint venture składająca się z firm Spiecapag i Soletanche Bachy.
Obie firmy to międzynarodowi specjaliści w budowie terminali i gazociągów, a ten ostatni będzie potrzebny, by połączyć obiekt z gazociągiem Cringila Eastern Gas .
Powstający w Porcie Kembla terminal importowy LNG ma umożliwić firmom w Nowej Południowej Walii łatwy dostęp do tego surowca. PKGT będzie mógł pokryć ponad 70 procent zapotrzebowania tego stanu na gaz ziemny.
Obecnie trwają prace projektowe nad PKGT, a budowa ma rozpocząć się zaraz po tym jak partnerzy joint venture wypełnią ostateczną decyzję inwestycyjną. Ma do tego dojść pod koniec tego roku.
Prace budowlane obejmą pogłębianie, konstrukcję nowego nabrzeża w Porcie Kembla oraz rurociągu, który połączy nowy obiekt ze wschodnio siecią gazową w Cringila. Projekt zapewni miejsca pracy i kontrakty dla podwykonawców. Zlecenia warte ok. 53 mln dolarów zostaną przekazane lokalnym firmom.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że pracujemy nad tak ważnym strategicznie projektem dla stanu Nowej Południowej Walii. Z niecierpliwością czekamy na możliwość zaangażowania lokalnych wykonawców w budowę terminalu importowego LNG - powiedział John Walsh, dyrektor zarządzający Spiecapag.
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem