JK
Pracownicy platformy LOTOS PETROBALTIC podłączyli ostatni z 6 otworów produkcyjnych na złożu B8. Otwór B8-5K o długości 3512 m i kącie nachylenia 60 stopni, odwiercony w maju 2013 roku, został uruchomiony w sobotę, 19 grudnia 2015 roku.
Przypomnijmy, że 30 września o godzinie 23:40 na złożu B8 uruchomiono produkcję z platformy LOTOS PETROBALTIC. 42 dni później dzienna rata wydobycia przekroczyła dzienne wydobycie na złożu B3, obsługiwanym przez platformę Baltic Beta. 4 grudnia, w Dzień Górnika, sumaryczne wydobycie dzienne z dwóch złóż eksploatowanych na Morzu Bałtyckim przekroczyło 1000 m sześc. na dobę.
– Każdy z podłączanych odwiertów stanowił odrębne wyzwanie techniczne, ale za to wynagradzał w większości przypadków wyższym niż prognozowanym wydobyciem. Pięć z tych odwiertów pracuje samoczynnie, szósty jest uzbrojony w pompę wgłębną – mówi Krzysztof Sułecki, wiceprezes Zarządu LOTOS Petrobalticu, dyrektor ds. wydobycia i zagospodarowania złóż.
Kolejnym etapem zagospodarowania B8 jest podłączanie 5 odwiertów zatłaczających wodę do złoża, w celu podtrzymywania ciśnienia złożowego i zwiększenia produkcji. Otwory te posiadają głowice zlokalizowane na dnie morza (głowice zatłaczające). W pierwszym etapie prac do testowania nawadniania złoża zostaną podłączone trzy odwierty.
– Na podkreślenie i uznanie zasługuje duży wysiłek załogi platformy LOTOS PETROBALTIC – dodaje wiceprezes Sułecki. – W tym samym czasie załoga prowadziła prace rekonstrukcyjne kolejnych otworów i ich eksploatację oraz współpracowała z serwisami zewnętrznymi . Serwisy montowały nowe systemy, które są niezbędne do prowadzenia eksploatacji, a nie znajdowały się na wyposażeniu platformy wiertniczej.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth