• <
nauta_2024

W stoczni CRIST położono stępkę pod budowę polarnego statku pasażerskiego National Geographic

mk

18.03.2018 09:56 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki W stoczni CRIST położono stępkę pod budowę polarnego statku pasażerskiego National Geographic

Partnerzy portalu

W stoczni CRIST położono stępkę pod budowę polarnego statku pasażerskiego National Geographic - GospodarkaMorska.pl

17 marca w stoczni Crist odbyła się ceremonia położenia stępki na jednostce NB 312 „National Geographic Endurance”. NB 312, to wielofunkcyjny, polarny statek pasażerski z innowacyjnym kadłubem X-BOW budowany przez stocznię CRIST S.A. dla norweskiego armatora.

Wycieczki za pole podbiegunowe nigdy nie były tak ekscytujące. W stoczni CRIST S.A. powstanie jeden z najbardziej innowacyjnych statków pasażerskich na świecie – NB 312. Długa na blisko 125, a szeroka na ponad 20 metrów jednostka będzie mogła pływać w trudnych warunkach polarnych, jednocześnie zabierając na pokład w luksusowych warunkach ponad 100 pasażerów.

- Cieszymy się, że weźmiemy udział w budowie tak innowacyjnego statku jakim jest NB 312. To kolejny projekt z ciągle rozwijającego się rynku jednostek pasażerskich, który zostanie zrealizowany w stoczni CRIST – mówi Tomasz Wrzask, PR & Marketing Manager, CRIST S.A.

Co istotne jednostka zostanie wyposażona kadłub z linii X-BOW znany dotychczas z jednostek przeznaczonych dla branży offshore. Zastosowanie tego rozwiązania w statku pasażerskim zmniejszy uderzanie fal o kadłub przez co zwiększy komfort podróżowania i będzie prowadzić do znacznego zmniejszenia hałasu i wibracji. Kształt i zamknięty charakter X-BOW ma również zminimalizować ryzyko rozprysku fal, unikając zagrożenia lub uciążliwości śliskich lub oblodzonych pokładów. Samo poruszanie się jednostki w warunkach polarnych również zostanie ułatwione. Statek będzie w stanie działać szybciej i sprawniej w niesprzyjających warunkach na morzu, z krótszym czasem spędzonym na podróży przez najbardziej niebezpieczne obszary morskie. Dzięki zastosowaniu opatentowanego kadłuba X-BOW jednostka będzie miała dużo mniejszy wpływ na środowisko, przy jednoczesnym zmniejszeniu codziennych kosztów operacyjnych.

W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni CRIST S.A., ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.

Jednsotka budowana jest dla armatora Lindblad Expeditions. Linblad Expeditions to przedsiębiorstwo zajmujące się organizacją rejsów wycieczkowych w rejony arktyczne. Promuje również działana mające na celu ochronę środowiska naturalnego. Firma w swoich działaniach blisko współpracuje z National Geopraphic.

Stocznia CRIST jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. W trakcie dwudziestosiedmioletniej działalności CRIST osiągnął pozycję jednego z czołowych producentów wyspecjalizowanego sprzętu stoczniowego w segmentach urządzeń hydrotechnicznych oraz jednostek pływających dla największych światowych odbiorców. Jakość świadczonych usług oraz potencjał produkcyjny CRIST znajduje coraz większe uznanie u armatorów, czego doskonałym dowodem są kolejne kontrakty wypełniające portfel zamówień do końca 2018 roku. Stocznia koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.