Nie będzie już więcej wierceń w poszukiwaniu nafty i gazu na Wyspach Kanaryjskich. Hiszpański koncern naftowy Repsol wycofuje się z wartego 10 mld dolarów projektu. Oficjalnym powodem są słabe rokowania złoża. Nieoficjalnie - plany eksploatacji ropy i gazu w tym miejscu groziły buntem wysp i polityczną katastrofą Madrytu.
Plany inwestycyjne obejmowały obszar wokół wysp Lanzarote i Fuerteventura. W odległości 60 kilometrów od wysp miało zostać wykonanych szereg odwiertów. Jednak od początku plany Repsola i zgoda na nie rządu w Madrycie budziła ogromne kontrowersje.
Inwestycji sprzeciwiali się przede wszystkim mieszkańcy wysp. Tłumaczyli oni, że plany mogą zagrozić głównym źródłom ich dochodu, tj. branży turystycznej i rybołówstwu. Mimo sprzeciwu władz wysp, Madryt wydał zgodę na badania.
Jednak w poniedziałek, 19 stycznia Repsol poinformował o zaprzestaniu prac. Według firmy, przeprowadzone badania nie napawają optymizmem.
Jednak obserwujący zamieszanie komentatorzy uważają, że wycofanie się Repsola to efekt coraz większego napięcia pomiędzy Madrytem a przedstawicielami lokalnego rządu. Szef rządu Wysp Kanaryjskich Paulino Rivero groził, że dalsze prace poszukiwawcze wokół wysp mogą skutkować zerwaniem stosunków z Madrytem. Zdaniem specjalistów mający kłopoty z Katalonią rząd stwierdził, że nie warto walczyć o przegraną w oczach opinii publicznej sprawę. Stąd koniec planów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów