pc
Pozytywna weryfikacja Komisji Europejskiej w zakresie złomowania statków tylko dla jednej polskiej firmy. Tak wygląda lista 18 stoczni, w których będą mogły być złomowane statki pływające pod banderą Unii Europejskiej, opublikowana przez unijnych urzędników. W Polsce KE wskazała szczecińską spółkę Almex.
Almex mieści się przy ulicy Kujota w Szczecinie i dysponuje nabrzeżem przemysłowym. Jak podaje Radio Szczecin, będą mogły być tam złomowane jednostki o długości do 120 m, szerokości do 20 m i zanurzeniu do 6 m.
Na unijnej liście, oprócz Polski, znalazły się jeszcze: Dania, Francja, Belgia, Holandia, Litwa, Łotwa, Hiszpania, Wielka Brytania i Portugalia. W większości znajdują się tam małe stocznie, w których można złomować głównie niewielkie jednostki i barki rzeczne. W zestawieniu wyróżnia się holenderski zakład Keppel-Verlome z Rotterdamu, w którym rozbierać można oceaniczne statki o długości do 405 m, szerokości do 90 m i zanurzeniu do 11,6 m.
Obecnie większość światowej floty złomowana jest w Bangladeszu i w Indiach.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii