PMK
Holenderski projektant eConowind ma dostarczyć jeden ze swoich innowacyjnych systemów napędu wspomaganego wiatrem Ventifoil na pokładzie statku towarowego o masie 3600 DWT, co stanowi pierwsze komercyjne zamówienie tego systemu.
System zostanie zainstalowany na pokładzie statku towarowego Ankie Van Dam Shipping w czwartym kwartale tego roku. Ventifoil został opracowany w ciągu ostatnich trzech lat przy pomocy dotacji UE. System wykorzystuje nieobrotowe skrzydła z otworami wentylacyjnymi i wewnętrzny wentylator, który wykorzystuje ssanie warstwy granicznej w celu zmniejszenia oporu i poprawy efektywności paliwowej.
- Po kilku latach projektowania i testowania bardzo cieszymy się z tego kolejnego dużego kroku. Pierwsza komercyjna instalacja pokaże, że oszczędność energii i emisji może jednocześnie oznaczać oszczędność pieniędzy - powiedział Frank Nieuwenhuis, prezes eConowind. - Jesteśmy przekonani, że tak innowacyjna firma, jak van Dam Shipping, będzie w stanie w pełni wykorzystać możliwości systemu i bardzo cieszymy się z dzielenia się wynikami w nadchodzących miesiącach - dodał.
Van Dam Shipping szacuje, że system w zaledwie trzy lata może wygenerować wystarczającą oszczędność paliwa, aby pokryć początkową inwestycję.
- Oczekujemy, że oszczędności na paliwie w okresie 3 lat będą równe kosztom systemu i tym samym spełnią nasze marzenie o ponownym wykorzystaniu wiatru w nowoczesnej żegludze - powiedział Jan van Dam, właściciel Van Dam Shipping.
Flota Van Dam Shipping składa się z ośmiu statków działających w północno-zachodniej Europie, w tym sześciu statków specjalizujących się w tranzycie Kanałem Saima w Finlandii.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española