PMK
Gaz ziemny szybko zyskuje na popularności jako paliwo morskie, nie tylko ze względu na jego potencjał w zakresie zmniejszania emisji gazów cieplarnianych, ale także ze względu na obniżony koszt w porównaniu z innymi alternatywami opartymi na paliwach kopalnych. Aby gaz ziemny stał się preferowanym paliwem morskim, jego dostępność musi się poprawić, a jej brak zahamował jego rozwój w niektórych częściach świata. Niektórzy klienci Roberta Allana Ltd. aktywnie angażują się w rozwój wymaganej infrastruktury, aby gaz ziemny był łatwiej dostępny.
Robert Allan Ltd. i MTU Friedrichshafen GmbH dostrzegły te nowe możliwości rynkowe, podjęły działania i opracowały pierwszy projekt pchacza płytkiego zanurzenia napędzanego gazem ziemnym - RApide 2800-G.
Projekt bazuje na sprawdzonej płytkiej łodzi pchającej RApide 2800-Z2, która obecnie pracuje na Amazonce. Konstrukcja statku została zmodyfikowana, aby pasowała do kompletnego układu napędowego LNG z dwoma silnikami głównymi MTU 8V4000M55R-N Tier III o mocy 746 kW. Oprócz silników MTU dostarczy również kompletny pakiet LNG - system zbiorników oraz zintegrowane monitorowanie statku, systemy kontroli i bezpieczeństwa.
Zachowując istniejący kształt kadłuba, projekt został ponownie skonfigurowany, aby umożliwić instalację zbiornika LNG, jednocześnie zapewniając odpowiednią przestrzeń dla innych maszyn oraz komfortowe środowisko pracy dla załogi. Niższe kabiny załogi i kuchnia przesunięto na pokład, a nadbudówka została powiększona.
W celu zapewnienia ciągłej pracy na rzekach konstrukcja obejmuje 14-osobową załogę. Statek jest zaprojektowany zgodnie z przepisami DNV-GL.
Dane jednostki:
Długość: 28,0 m
Szerokość: 10,5 m
Zanurzenie: 2,5 m
Przybliżone pojemności zbiorników:
LNG (brutto): 70,0 m3
Olej morski: 19,2 m3
Woda pitna: 26,6 m3
Balast wodny: 47,9 m3
Ścieki: 5,6 m3
Zespół Roberta Allana Ltd. ma doświadczenie w instalacjach LNG i pracuje nad kilkoma projektami holowników dwupaliwowych.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek