ew
Należący do grupy Tallink prom Romantika przejdzie modernizację. Jednostka trafiła do gdyńskiej Stoczni Remontowej Nauta. Poza planowanym przeglądem i pracami konserwacyjnymi, statek zostanie poddany pracom remontowym.
W trakcie pobytu w suchym doku statek przejdzie cykliczny przegląd techniczny. Ale nastąpią też ważne zmiany z punktu widzenia pasażerów, którzy po modernizacji otrzymają do swojej dyspozycji odnowione przestrzenie. Swoje oblicze zmieni restauracja Grande Buffet oraz kawiarnia Coffee & Co. Do nowych standardów dostosowany zostanie też lokal Seapub. Mniejsze, ale również ważne dla wygody pasażerów zmiany obejmą dwie restauracje - Grill House oraz tę serwującą specjały kuchni rosyjskiej. Odświeżona zostanie również dyskoteka, w której pojawią się m.in. nowe meble.
Jedna ze zmian, która obejmie prom Romantika, dotyczy zasilana. W gdyńskiej stoczni przeprowadzone zostaną prace przygotowawcze do montażu instalacji pozwalającej na zasilanie promu z lądu podczas postojów w porcie (cold ironing). Statek będzie korzystał z tego rozwiązania podczas wizyt w Sztokholmie. Podobne przygotowania zostaną poczynione na wszystkich promach Tallink, które w tym roku mają zaplanowany pobyt w suchych dokach. Zapowiedziano też wprowadzenie innych technicznych udoskonaleń, które będą miały wpływ na wzrost efektywności energetycznej promu, a tym samym przyczynią się do redukcji poziomu emisji.
„To bardzo ważne, że regularnie modernizujemy nasze statki, gwarantując w ten sposób, że będą dostarczać najlepsze doświadczenia oraz najbardziej satysfakcjonujące podróże naszym pasażerom” - powiedział Tarvi-Carlos Tuulik z grupy Tallink. „Poprawa jakości doświadczeń pasażerów idzie w parze z utrzymaniem najwyższych standardów i pozwala, by statek w pełni odpowiadał najnowszym wymaganiom dotyczących efektywności i był zgodny z ideą zrównoważonego rozwoju”.
Modernizacja jednostki, która na co dzień obsługuje połączenie Ryga-Sztokholm, zajmie ok. dwóch tygodni. Zgodnie z planem prom powinien być gotowy 25 stycznia.
W ciągu ostatnich pięciu lat grupa Tallink przeznaczyła na modernizacje swoich promów sumę 90 milionów euro. Estoński armator stosuje politykę, zgodnie z którą każdy statek przechodzi modernizację i dostosowany jest do obowiązujących standardów raz na pięć lat.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth