PMK
Obecny rok będzie pełen roboty dla konstruktorów wielkich wycieczkowców. Aż 16 tych jednostek zostanie dostarczonych armatorom. Warto zwrócić uwagę, że budowa wycieczkowców stała sie specjalizacją europejskich stoczni.
Pierwsze dwa miesiące w roku są zarezerwowane na ostatnie szlify, jednak w marcu sezon dostawczy otworzy Carnival Horizon, zbudowany przez włoską stocznie Fincantieri. Długi na 323 metry wycieczkowiec będzie mógł pomieścić na pokładzie ponad 6400 osób, w tym pracowników.
Symphony of the Seas armatora Royal Caribbean zostanie z kolei zwodowany w kwietniu. Najnowszy członek klasy statków Oasis zostanie wypuszczony z suchego doku w stoczni STX France, aby rozpocząć kolejną fazę budowy wnętrz w czerwcu 2018 r.
W kwietniu 2018 r. zaplanowano również dostawę Norwegian Bliss budowanego w niemieckiej stoczni Meyer Werft. Jednostka pomieści 4000 osób i będzie pierwszym statkiem wycieczkowym zbudowanym specjalnie pod rejsy na Alasce.
W maju ma dojść do dostarczenia Seabourn Ovation w Fincantieri. Statek wycieczkowy o tonażu 40 350 ton brutto, budowany dla linii Seabourn Cruise Line, został zwodowany w zakładzie Sestri w Genui we wrześniu 2017 roku.
Mein Schiff 1, statek wycieczkowy nowej generacji zbudowany dla niemieckiej linii wycieczkowej TUI Cruises, zostanie dostarczony przez Meyer Turku również w maju.
MSC Seaview, którego właścicielem jest MSC Cruises, ma zostać oddany do użytku w czerwcu 2018 r. Jest to drugi z dwóch identycznych statków generacji Seaside. Statek wypuszczony w sierpniu 2017 r. Będzie mógł pomieścić 5 429 pasażerów.
Dostawa Le Lapérouse armatora Penant jest również zarezerwowana na czerwiec, a ten sam operator odbierze jednostkę Le Champlain w sierpniu. Lipiec jest z kolei zarezerwowany na dostawę Viking Orion od Fincantieri.
Statek pasażerski MS Roald Amundsen armatora Hurtigruten zadebiutuje w sierpniu wraz z Scenic Eclipse, którego buduje Uljanik. Flying Clipper dla armatora Star Clipper's, ma zostać ukończony w trzecim kwartale roku. W ostatnim kwartale 2018 r. kolejne cztery statki zostaną przekazane właścicielom.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów