W celu zatrzymania spadku cen na rynku wydobywczym firmy naftowe i gazowe podjęły decyzję o zamknięciu niektórych odwiertów. Przemysł naftowy powstrzymuje się od zwiększania dziennego wydobycia i czeka na stabilizację rynku.
Obecny wskaźnik niewypłacalności firm naftowych i paliwowych jest dwukrotnie wyższy niż w zeszłym roku. Spadek inwestycji sektora węglowodorowego dotyczy potężnych rynkowych spadków cen ropy. Na początku tego roku cena za baryłkę wynosiła 50 dolarów, dziś jest to nie więcej niż 65 dol. W 2014 roku za równowartość baryłki, tj.159 litrów, otrzymywało się 100 dolarów.
Cykle spadków i wzrostów cen są typowe dla przymysłu naftowego i gazowego, jednakże obecne stawki znacząco osłabiają światowy sektor węglowodorowy.
Wstrzymano prace największego projektu w branży, australijskiego LNG Arrow. Szacuje się, że projekt mógł kosztować 28 mld dolarów. Póki co Shell postanowił nie rozwijać projektu w nadziei na stabilizację cen ropy na rynku.
Dziewięć projektów, które nie ruszą w najbliższym czasie dotyczą wydobycia z niekonwencjonalnych złóż, z tzw. piasków roponośnych w Kanadzie. Decyzję o rezygnacji podjęły firmy Husky Energy, Canadian Natural Resources, Cenovus Energa i PTTEP.
Projekty, które nie zostaną zrealizowane mają swoje lokalizacje w krajach takich jak Chiny, Indonezja, Mauretania, Angolia, Namibia, Ekwador i Falklandy.
Trzy na cztery zamożne projekty inwestycyjne powstrzymane z powodu spadku cen ropy dotyczą Kanady, Australii oraz Norwegii. Inwestorzy planowali prace w sektorach kluczowych dla tych krajów. Nie odbędzie się więc produkcja ropy z piasków roponośnych, wstrzymano projekty dotyczące LNG. Wszystko to z powodu zbyt dużego kapitału, który należy zainwestować na początek. Na profity w tym sektorze trzeba poczekać, a przy obecnych na rynku cenach mogłoby to być zwyczajnie nieopłacalne.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española