pc
Możliwość obsługi aż dwóch helikopterów, wysokie normy specjalistyczne, a przede wszystkim niezwykłe miejsca wykorzystania jednostki. C 325 Piriou już w najbliższy czwartek zostanie przekazany francuskiemu armatorowi.
Polarny statek logistyczny wyprodukowany w stoczni CRIST będzie służył m.in. do transportu ładunków w zbiornikach pomiędzy Antarktydą a Australią.
Kolejna jednostka specjalistyczna wychodząca spod rąk stoczni CRIST spełnia wyjątkowo wysokie normy lodowe. Miejsce wykorzystywania Piriou sprawia, że będzie on musiał sprostać najtrudniejszym warunkom pogodowym. Konstrukcja gwarantuje armatorowi niezawodność jednostki również dzięki stosowaniu przez CRIST S.A. specjalistycznych materiałów spawalniczych, nowoczesnych technologii oraz wypełnieniu wymagających procedur.
Dzięki właściwej specyfikacji C 325 będzie mógł zastąpić dwa statki pływające dotychczas pod banderą Republiki Francuskiej – patrolowiec L'Albatros oraz lodołamacz L'Astrolabe.
– Piriou to nie tylko specjalistyczna jednostka transportowa. Będzie on też wykorzystywany jako patrolowiec francuskiej marynarki wojennej – tłumaczy Radosław Pallach, project manager Crist.
Statek wyposażony jest w pojemną ładownię mieszczącą aż do 1 200 ton ładunku. C 325 napędzany jest czterema silnikami, których moc będzie przekazywana poprzez dwie linie wałów. Statek ma dodatkowo możliwość obsługi dwóch helikopterów.
Jest to kolejna specjalistyczna realizacja dla rynku francuskiego. Jednostki CRIST dzięki niezawodności oraz właściwemu przygotowaniu wykorzystywane są na morzach oraz oceanach.
Nazwana na część francuskiego podróżnika i badacza Stacja Dumont D'Urville została założona 60 lat temu. Związany z marynarką wojenną Francji d’Urville szczególnie upodobał sobie Antarktydę, gdzie prowadził wieloletnie badania. Z kolei australijski Hobart jest największym miastem Tasmanii i drugim na kontynencie. To także jeden z najważniejszych ośrodków gospodarczych i morskich Australii. Właśnie tam C 325 Piriou będzie spełniał swoje zadania.
Stocznia CRIST jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. W trakcie dwudziestopięcioletniej działalności CRIST osiągnął pozycję jednego z czołowych producentów wyspecjalizowanego sprzętu stoczniowego w segmentach urządzeń hydrotechnicznych oraz jednostek pływających dla największych światowych odbiorców. Jakość świadczonych usług oraz potencjał produkcyjny CRIST znajdują coraz większe uznanie u armatorów, czego doskonałym dowodem są kolejne kontrakty wypełniające portfel zamówień do końca 2016 roku. Stocznia koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego.
Podstawowe dane techniczne jednostki:
Długość całkowita: 72 m
Szerokość całkowita: 16 m
Masa kadłuba: 1 850 t
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej