PMK
Najnowszy wycieczkowiec armatora Carnival Cruise Line został zwodowany 24 stycznia w fińskiej stoczni Meyer Turku.
Jednostka o nazwie Mardi Gras miała pierwotnie zostać dostarczona w sierpniu 2020 roku i będzie największym wycieczkowcem napędzanym LNG zbudowanym na rynek Północnej Ameryki.
Według Ben Clementa, starszego wiceprezesa Carnival Cruise Line, zmiana terminu dostawy była konieczna, aby mieć pewność, że wszystkie systemy, funkcje i technologia statku będą w pełni sprawne.
Nazwa nowej jednostki klasy XL jest identyczna z pierwszym statkiem we flocie Carnival Cruise Line.
- Nasz pierwszy statek Mardi Gras był historyczny, wprowadził zupełnie inny styl i komfort podróżowania dla gości. Według nas nadanie nowej jednostce tej samej nazwy jest najlepszym sposobem, aby oddać hołd prawie 50-letniej historii firmy - komentuje Christine Duffy, prezes Carnival Cruise Line.
Wycieczkowiec będzie miał długość 337 metrów i szerokość 42 metrów. Ceremonia cięcia blach dla nowego statku odbyła się w listopadzie 2018 roku. Budowa drugiego wycieczkowca klasy XL dla Carnival Cruise Line ma rozpocząć się w 2020 r.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii