• <
nauta_2024

Nowoczesne promy dla Brittany Ferries coraz bliżej. Dwie ważne uroczystości w stoczni AVIC

Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Nowoczesne promy dla Brittany Ferries coraz bliżej. Dwie ważne uroczystości w stoczni AVIC

Partnerzy portalu

Nowoczesne promy dla Brittany Ferries coraz bliżej. Dwie ważne uroczystości w stoczni AVIC - GospodarkaMorska.pl

Ubiegły tydzień upłynął w chińskich zakładach AVIC Weihai Shipyard pod znakiem kluczowych wydarzeń dla firmy Brittany Ferries. Odbyło się tam wodowanie jednego z nowych promów dla francuskiego przewoźnika, a jednocześnie zaczęła się budowa kolejnej nowej jednostki.

W ubiegłym tygodniu, w popularnej chińskiej stoczni odbyła się uroczystość wodowania promu Galicia. To nowoczesna jednostka, która już wkrótce zasili flotę Brittany Ferries. Niemal w tym samym czasie – od cięciach blach – symbolicznie rozpoczęła się budowa innego promu, który w barwach bretońskiego operatora zacznie karierę nieco później. Chodzi o prom Salamanca.

„To wielka przyjemność być tu w Chinach, by świętować zwodowanie promu Galicia oraz rozpoczęcie prac przy statku Salamanca” - powiedział dyrektor Brittany Ferries, Christophe Mathieu. „Nasi klienci słusznie oczekują, że nasz flota będzie nowoczesna, komfortowa i efektywna, a dodatkowo będzie gwarantować minimalny wpływ na środowisko. A ten cel możemy osiągnąć tylko z najlepszymi, innowacyjnymi statkami”.

Galicia i Salamanca to dwie siostrzane jednostki, reprezentujące klasę E-Flexer. Pozyskane one zostaną przez Brittany Ferries na zasadzie długoterminowego czarteru od Stena RoRo. Służyć będą do obsługi połączeń pomiędzy Wielką Brytanią a Hiszpanią (będą kursować na liniach z Portsmouth do Santander oraz Bilbao).

Każda z nich będzie miała 215 metrów długości i przyjmie na pokład po 1000 pasażerów. Statki będą dysponować linią ładunkową o długości ok. 3 tysięcy metrów każda. Dodatkowo Salamanca będzie zasilana ekologicznym paliwem LNG (Galicia będzie wyposażona w scrubbery).

Galicia, które będzie przechodzić teraz prace wykończeniowe, wejdzie na trasę w II połowie 2020 r. Salamanca rozpocznie swoją służbę nieco później, bo wiosną 2022 r. W ramach długoterminowego czarteru promów E-Flexer od Stena RoRo, Brittany Ferries pozyska także jednostkę Santoña, która dołączy do floty przewoźnika w 2023 r. (będzie to również prom zasilany paliwem LNG).

Cały realizowany obecnie przez Brittany Ferries program modernizacji floty warty jest 550 milionów euro.

etmal_790x120_gif_2020
Źródło:
promyskat.pl

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.