• <
Nauta_top_1100x200

Nowoczesne promy dla Brittany Ferries coraz bliżej. Dwie ważne uroczystości w stoczni AVIC

ew

16.09.2019 09:52 Źródło: promyskat.pl
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki Nowoczesne promy dla Brittany Ferries coraz bliżej. Dwie ważne uroczystości w stoczni AVIC
Nowoczesne promy dla Brittany Ferries coraz bliżej. Dwie ważne uroczystości w stoczni AVIC - GospodarkaMorska.pl

Ubiegły tydzień upłynął w chińskich zakładach AVIC Weihai Shipyard pod znakiem kluczowych wydarzeń dla firmy Brittany Ferries. Odbyło się tam wodowanie jednego z nowych promów dla francuskiego przewoźnika, a jednocześnie zaczęła się budowa kolejnej nowej jednostki.

W ubiegłym tygodniu, w popularnej chińskiej stoczni odbyła się uroczystość wodowania promu Galicia. To nowoczesna jednostka, która już wkrótce zasili flotę Brittany Ferries. Niemal w tym samym czasie – od cięciach blach – symbolicznie rozpoczęła się budowa innego promu, który w barwach bretońskiego operatora zacznie karierę nieco później. Chodzi o prom Salamanca.

„To wielka przyjemność być tu w Chinach, by świętować zwodowanie promu Galicia oraz rozpoczęcie prac przy statku Salamanca” - powiedział dyrektor Brittany Ferries, Christophe Mathieu. „Nasi klienci słusznie oczekują, że nasz flota będzie nowoczesna, komfortowa i efektywna, a dodatkowo będzie gwarantować minimalny wpływ na środowisko. A ten cel możemy osiągnąć tylko z najlepszymi, innowacyjnymi statkami”.

Galicia i Salamanca to dwie siostrzane jednostki, reprezentujące klasę E-Flexer. Pozyskane one zostaną przez Brittany Ferries na zasadzie długoterminowego czarteru od Stena RoRo. Służyć będą do obsługi połączeń pomiędzy Wielką Brytanią a Hiszpanią (będą kursować na liniach z Portsmouth do Santander oraz Bilbao).

Każda z nich będzie miała 215 metrów długości i przyjmie na pokład po 1000 pasażerów. Statki będą dysponować linią ładunkową o długości ok. 3 tysięcy metrów każda. Dodatkowo Salamanca będzie zasilana ekologicznym paliwem LNG (Galicia będzie wyposażona w scrubbery).

Galicia, które będzie przechodzić teraz prace wykończeniowe, wejdzie na trasę w II połowie 2020 r. Salamanca rozpocznie swoją służbę nieco później, bo wiosną 2022 r. W ramach długoterminowego czarteru promów E-Flexer od Stena RoRo, Brittany Ferries pozyska także jednostkę Santoña, która dołączy do floty przewoźnika w 2023 r. (będzie to również prom zasilany paliwem LNG).

Cały realizowany obecnie przez Brittany Ferries program modernizacji floty warty jest 550 milionów euro.

Źródło:
promyskat.pl

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 35325,00 $ tona 1,73% 21 wrz
 Cynk 3002,00 $ tona -0,50% 21 wrz
 Aluminium 2863,00 $ tona 0,60% 21 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.