gm24
W piątek 24 marca stocznia Flensburger Schiffbau-Gesellschaft złożyła wniosek o ogłoszenie upadłości. Za bezpośrednią przyczynę upadłości można uznać skutki epidemii Covid-19 jednak stocznia FSG od dłuższego zmagała się z poważnymi problemami finansowymi.
- Celem kontrolowanej upadłości jest restrukturyzacja i kontynuacja działalności przedsiębiorstwa pod własnym zarządem - powiedział rzecznik stoczni FSG.
Flensburger Schiffbau-Gesellschaf od kilkunastu miesięcy była pod kreską. Specjalizująca się w budowie promów firma w ostatnich miesiąca zmagała się z brakiem terminowości i opóźnieniami dostaw kolejnych jednostek.
Na początku ubiegłego roku informowaliśmy na łamach naszego portalu o opóźnieniu dostawy nowoczesnego promu Honfleur dla Brittany Ferries. W mediach było głośno także o niedotrzymaniu terminu dostawy W.B. Yeats dla Irish Ferries. Duże bloki do tych jednostek powstawały w polskiej stoczni Marine Projects. Problemy niemieckiej stoczni wywołały efekt domina i zakłóciły realizację kolejnych kontraktów takich jak dostawa dwóch nowych promów dla TT Line działającego w Tasmanii pod marką Spirit of Tasmania.
Istniejąca od 1872 roku stocznia FSG przez blisko 140 lat zbudowała ponad 750 jednostek. Od 2014 r. zakłady należą do koncernu SIEM Industries. Początkowo specjalizowała się w budowie parowców.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española