pc
PGZ Stocznia Wojenna od początku roku intensyfikuje działania dotyczące pozyskania zamówień w obszarze nowych budów jak i remontów jednostek pływających zarówno w kraju jak i za granicą.
Przystąpiliśmy do negocjacji nowych kontraktów i spodziewamy się znacznego ilościowego wzrostu prac począwszy od drugiego kwartału br. Jeszcze bardziej optymistycznie zapowiada się drugie półrocze jak również kolejne lata – mówi Konrad Konefał, prezes zarządu PGZ SW.
Stocznia realizuje aktualnie dwa duże kontrakty dla Marynarki Wojennej RP: RATOWNIK – budowa okrętu ratowniczego oraz KORMORAN II – budowa dwóch niszczycieli min w zakresie łączności, nawigacji i uzbrojenia. Wspólnie z Stocznią Remontową Nauta planowane jest pozyskanie i przeprowadzenie w tym roku kilku znaczących remontów i modernizacji okrętów polskiej Marynarki Wojennej, jak również realizacja budowy okrętu wojennego dla Marynarki Wojennej Szwecji.
W Stoczni rozpoczęły się także działania modernizacyjne w wielu obszarach przedsiębiorstwa. Planowana jest kompaktyzacja terenów, modernizacja infrastruktury, a przede wszystkim uruchomienie inwestycji, które w okresie upadłości nie mogły być zrealizowane. Do najważniejszych będzie należała modernizacja przesuwnicy oraz podnośnika. Rozpoczęto już proces tworzenia centralnej narzędziowni, oraz integracji biura projektowo – technologicznego. Stocznia jest w trakcie zakupu nowych półautomatów spawalniczych. Wdrażany jest także kompleksowy program podnoszenia standardów bezpieczeństwa pracy w tym system powiadamiania o wypadku, oznakowania Stoczni oraz wymiany środków ochrony osobistej. Ważnym punktem na mapie najpilniejszych działań jest poprawa warunków socjalnych, głównie w części produkcyjnej. Zidentyfikowano miejsca, które wymagają natychmiastowych remontów, głównie szatnie i pomieszczenia sanitarne.
Działania te są jeszcze w początkowej fazie, ale ich efekty już niebawem będą widoczne – mówi prezes Konefał.
Zmiany dotyczą także struktury zatrudnienia i wynagrodzeń. Podjęto prace zmierzające do podniesienia udziału pracowników fizycznych w ogóle zatrudnionych oraz do zmiany dystrybucji funduszu płac, tak by więcej środków było kierowanych do pracowników z obszarów produkcji, handlu i realizacji projektów oraz konstruktorów i projektantów. W wyniku tych działań należy spodziewać się wzrostu płac i zatrudnienia na kluczowych dla Spółki stanowiskach, jak również sukcesywnego ustawania stosunku pracy w pozostałych obszarach – głównie za porozumieniem stron i z powodu nabycia praw emerytalnych.
Zdaniem kierownictwa Stoczni powyższe działania są konieczne do uzyskania zdolności konkurowania na rynku zarówno polskim, jak i międzynarodowym oraz sprawności w zabezpieczaniu potrzeb Marynarki Wojennej RP.
Oczekują od nas tego Siły Zbrojne RP, ale przede wszystkim nasi pracownicy, ponieważ gwarancję pracy i rozwoju może zapewnić tylko takie przedsiębiorstwo, które poradzi sobie w konkurencyjnych warunkach – podsumowuje Konrad Konefał.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii