pc
Komisja Europejska zdecydowała w czwartek, że nałoży cła antydumpingowe na importowane z Chin walcowane na gorąco produkty stalowe. Wcześniej Komisja badała sprawę i stwierdziła, że produkty te są sprzedawane w Europie po cenach dumpingowych.
Stawki celne wyniosą od 18,1 proc. do 35,9 proc. w zależności od produktu i będą wyższe od tymczasowych środków celnych nałożonych na te produkty w październiku ubiegłego roku. Nowe cła mają ochronić europejskich producentów stali przed negatywnymi efektami chińskiego dumpingu cenowego.
Stal walcowana na gorąco jest wykorzystywana do produkcji rur stalowych (potrzebnych w budownictwie), a także w przemyśle stoczniowym, budowie pojemników na gaz, produkcji samochodów, zbiorników ciśnieniowych i linii energetycznych.
To już kolejna decyzja KE, która ma na celu ochronę europejskiego rynku stali przed nieuczciwym eksportem wyrobów stalowych z krajów trzecich. Jak dotąd KE wprowadziła 41 środków antydumpingowych i antysubsydyjnych, z których 18 dotyczy produktów pochodzących z Chin.
UE od kilku lat zmaga się z nieuczciwymi praktykami, jakie stosują m.in. Chiny subsydiujące swoją produkcję. Interwencje rządu w Pekinie doprowadziły do tego, że na rynek unijny masowo zaczęła trafiać stal po cenach dumpingowych. To ogromne zagrożenie dla zatrudniającego setki tysięcy osób unijnego hutnictwa.
W listopadzie ubiegłego roku Komisja Europejska przedstawiła projekt regulacji, które mają pomóc UE bronić się przed dotowaną produkcją z Chin. Jej centralnym elementem jest nowy sposób obliczania marginesów dumpingu, który będzie się odnosił do wszystkich krajów WTO.
Zgodnie z zasadami WTO, Unia może nakładać cła antydumpingowe, jeśli wszczęte wcześniej dochodzenie wykaże, że faktycznie na jej rynek wprowadzano po zaniżonych cenach produkty ze szkodą dla przemysłu unijnego.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej