PMK
Duńskie biuro projektowe Knud E. Hansen podpisało kontrakt ze stocznią Nanjing Jinling Shipyard na dostarczenie projektu dla trzech jednostek ro-ro dla armatora Finnlines.
Statki mają spełniać wymogi najwyższe klasy lodowej, 1A Super, i będą wyposażone w hybrydowy napęd elektryczny, który zmniejszy emisję jednostek do zera podczas pobytu w portach.
Statki będą zaprojektowane z tym samym kadłubem jak promy Grimaldi Green piątej generacji, ale Knud E. Hansen trochę zmieni projekt, by dostosować statki do wożenia ciężkiego cargo w zimnym klimacie.
Jednostki, które zostaną dostarczone w 2021 roku, będą miały długość 238 metrów i szerokość 34 metrów. Statki będą korzystać z energii elektrycznej w porcie dzięki dużym bateriom litowym, gwarantującym zerową emisję podczas postoju. Baterie będą ładowane podczas nawigacji przez generatory wałowy. Zostaną również wyposażone w system zmniejszający opór kadłuba, wykorzystując cienką warstwę pęcherzyków poniżej kilu.
Z 80-letnim doświadczeniem w projektowaniu statków i jachtów, Knud E. Hansen zatrudnia ponad 90 projektantów i inżynierów morskich w Danii, Australii, Kanadzie, na Wyspach Owczych, w Grecji, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i w Stanach Zjednoczonych.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek