ew
Dialog techniczny to okazja do wypracowania z przedstawicielami biznesu takich rozwiązań dla programu rozbudowy Terminalu im. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, które pozwolą przeprowadzić ten proces zgodnie z naszymi założeniami. W 2018 r. planujemy bowiem przeprowadzić najważniejsze postępowania przetargowe – powiedział prezes Polskiego LNG Paweł Jakubowski podczas spotkania w Świnoujściu, które odbyło się w 11 i 12 kwietnia 2018 r.
Prezes Jakubowski podkreślił znaczenie tego rodzaju spotkań.
- Umożliwiają one zamawiającemu zapoznanie się z najnowocześniejszymi rozwiązaniami dostępnymi na rynku. Pozwalają także nawiązać kontakty, które mogą mieć istotne znaczenie podczas ewentualnej późniejszej współpracy – podkreślił.
Zdaniem prezesa Jakubowskiego Program Rozbudowy Terminalu LNG jest odpowiedzią na sygnały płynące z rynku.
- Wsłuchujemy się w nie uważnie, analizujemy trendy światowe i możliwości rozwoju – dodał.
Zwrócił uwagę, że Program składa się z 4 projektów: zwiększenia zdolności regazyfikacyjnej terminalu poprzez budowę nowych regazyfikatorów SCV, budowy drugiego nabrzeża, budowy trzeciego zbiornika LNG, a także budowy instalacji przeładunkowej LNG na cysterny kolejowe i kontenery ISO.
W spotkaniu w Świnoujściu wzięli udział przedstawiciele firm realizujących prace w formule EPC, czyli w tzw. systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Zdaniem prezesa Jakubowskiego tego rodzaju prace mają tę zaletę, że zlecenie jest wykonywane kompleksowo - poczynając od przygotowania planu inwestycji, poprzez projektowanie, aż do realizacji budowy.
- Liczymy, że konsultacje z potencjalnymi wykonawcami pozwolą nam tak przygotować dokumentację przetargową, która będzie odpowiadała naszym potrzebom, a prace będą mogły przebiegać w zdecydowanie sprawniejszy sposób – podkreślił na zakończenie.
Protest pracowników portu w Hamburgu. Nie chcą stać się częścią MSC
Pojazd nawodny Drix zmienia spojrzenie na morską autonomiczność
Ulstein Verft podpisuje nowy kontrakt na budowę statku do układania kabli dla firmy Nexans
Uroczysty chrzest doku w Stoczni Pomerania
Babcock i HII wspierają budowę atomowych okrętów podwodnych w ramach programu AUKUS
MOL i Tsuneishi włączają się w "wyścig po metanol" i zamawiają swój pierwszy statek napędzany tym paliwem