sons/offshore-energy
Digital Container Shipping Association (DCSA), grupa non-profit założona w celu dalszej cyfryzacji standardów transportu kontenerowego, wraz z dziewięcioma przewoźnikami, opublikowała standardy IoT (Internet of Things) dla kontenerów transportowych.
Jak wyjaśniono, standardy mogą być wdrażane przez operatorów, armatorów, a także porty, terminale, stocznie kontenerowe, logistyków śródlądowych i inne strony trzecie, aby zapewnić interoperacyjność między inteligentnymi rozwiązaniami kontenerowymi na poziomie interfejsu radiowego.
Po wdrożeniu tych standardów, przewoźnicy i uczestnicy łańcucha dostaw będą o krok bliżej do zapewnienia klientom nieprzerwanego przepływu istotnych informacji, dotyczących miejsca pobytu kontenerów i statusu ich zawartości w dowolnym punkcie podróży kontenera. Według stowarzyszenia jest to jedna z wielu inicjatyw, które DCSA podejmuje w celu przyspieszenie digitalizacji branży.
Standard IoT DCSA, który można pobrać ze strony internetowej DCSA, zawiera standardy radiowe dla bramek na statku, na lądzie, w miejscach wydarzeń i urządzeniach przenośnych. Standardy te zapewniają wstępny zestaw zaleceń dotyczących łączności, które są niezależne od dostawcy i platformy. Ma to na celu zmniejszenie ryzyka inwestycyjnego, zwiększenie wydajności operacyjnej i umożliwienie innowacji.
„IoT (Internet of Things; Internet Rzeczy) wprowadzi nową erę wydajności w światowym handlu. Inteligentne kontenery, które dzielą się informacjami z wieloma zainteresowanymi stronami, ułatwią łańcuch dostaw. To znacznie zwiększy wydajność i przejrzystość, poprawi jakość wysyłanych towarów, zmniejszy ilość odpadów we wszystkich kierunkach, a także podniesie poziom bezpieczeństwa i ochrony ” - mówi Maria Rosaria Ceccarelli, Szefowa Sekcji Ułatwień w Handlu Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ).
„Interoperacyjność urządzeń IoT jest jednym z kluczy, umożliwiających masowe wdrażanie inteligentnych kontenerów, przenosząc epokę cyfrowej żeglugi o krok dalej niż zdigitalizowana dokumentacja".
„Te standardy są ważnym krokiem umożliwiającym masowe wdrażanie inteligentnych kontenerów i stanowi podstawę grupy standardów, która zajmie się najbardziej kluczowymi przypadkami wykorzystania kontenerów w branży. Po wdrożeniu nasze standardy IoT umożliwią na przykład śledzenie kontenerów, monitorowanie i kontrolowanie podczas całej podróży kontenera, bez „martwych punktów” w łączności. Zapewni to większą wartość dla klienta końcowego, a jednocześnie zwiększy wydajność operacji kontenerowych.”
Portowe szlaki kolejowe zmieniają się na lepsze
Jak zabezpieczyć SWÓJ biznes na NIE SWOIM statku? Ubezpieczeniem OC Czarterującego
Bank Światowy - Port musi być smart
Droga Czerwona komplementarna ze strategią rozbudowy dróg krajowych i autostrad
Związek Małych Portów przystąpił do inicjatywy PPO
UWAGA: karalność za przestępstwa karnoskarbowe bez przedawnienia? - projekt przepisów
Ropa brent | 55,12 $ | baryłka | 0,05% | 14:58 |
Cyna | 22000,00 $ | tona | -2,85% | 22 sty |
Cynk | 2651,00 $ | tona | -2,07% | 22 sty |
Aluminium | 1975,00 $ | tona | -0,85% | 22 sty |
Pallad | 2352,50 $ | uncja | -0,63% | 14:58 |
Platyna | 1110,85 $ | uncja | 0,11% | 14:58 |
Srebro | 25,72 $ | uncja | 0,67% | 14:58 |
Złoto | 1863,95 $ | uncja | 0,47% | 14:58 |