PMK
Ciężarowiec samopodnośny Innovation opuścił zakład Damen Verolme w Rotterdamie. Jednostka zakończyła szeroko zakrojony remont, który obejmował odnowę sekcji rufowych oraz przeróbkę silników. Warto przypomnieć, że statek powstał w polskiej stoczni CRIST.
Innovation mierzy 147,5 metra długości i działa na elektrycznym systemie podnośnika zębatkowego. Statek wspiera budowę offshore poprzez montaż fundamentów i ma niezrównane osiągnięcia w branży morskiej energetyki wiatrowej, pracując na wielu farmach wiatrowych w całej Europie.
Najważniejszą częścią remontu była modyfikacja i ponowna instalacja tylnych boków rufy, każdego o długości 89 metrów. Po zanurzeniu statku na sucho usunięto oba boki rufy i na nabrzeżu umieszczono dwie nowe środkowe sekcje, a odnowione boki ostatecznie złożono z trzech części.
Dodatkowo wszystkie 48 skrzyń biegów usunięto ze statku, odnowiono w warsztacie stoczniowym i ponownie zainstalowano. Ogólne prace konserwacyjne zakończyły remont, który obejmował konserwację butów Spudcan, wymianę jednego rufowego steru strumieniowego, drobne naprawy stali i instalację nowego chwytaka do pali.
Biorąc pod uwagę szeroki zakres konserwacji statku, kierownik projektu Rene van der Meulen był szczęśliwy, że wszystkie prace zostały ukończone zgodnie z harmonogramem.
- To było prawdziwe wyzwanie dla naszej stoczni pod wieloma względami - powiedział Rene. - Dzięki dobrej współpracy z klientem i wsparciu ciężko pracującego zespołu projektowego, byliśmy w stanie ponownie dostarczyć statek na czas - dodał.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej