PMK
China Merchants Energy Shipping (CMES) zakontraktował cztery tankowce VLCC nowej generacji. Zamówienie o wartości 331,8 mln dolarów otrzymała chińska stocznia Dalian Shipbuilding Industry.
Statki o nośności 307 tys. dwt wyposażone w funkcje oszczędzania energii i technologie przyjazne dla środowiska.
- To zamówienie jest zgodne ze strategią rozwoju firmy i potrzebą optymalizacji struktury floty firmy - czytamy w oświadczeniu CMES.
Inwestując w odmładzanie floty, CMES ma nadzieję zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku globalnym i zwiększyć swój udział w rynku. Statki mają kolejno wejść do służby od sierpnia 2021 do lipca 2022 roku.
Dzienne zarobki tankowców VLCC, największych statków na rynku, wzrosną do 51 000 dolarów w przyszłym roku, zgodnie z ankietą 11 analityków przeprowadzoną przez Bloomberg w tym miesiącu. Ich szacunki są o 20% wyższe niż w sierpniu.
Popyt na VLCC wzrośnie w przyszłym roku o 5,7%, co według Clarksona jest jedną z największych ekspansji od lat. Według Arctic Securities zdrowy popyt na ropę będzie sprzyjał przepływom przez Atlantyk, a większy eksport zanotowany będzie także w USA, Brazylii i Norwegii.
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich