ew
Acta Auriga to statek zaprojektowany specjalnie dla morskiej energetyki wiatrowej. Pomoże podczas budowy farm, montażu i pracach konserwacyjnych. Jak poinformowała na swojej stronie grupa Ulstein, nowa jednostka przeszła właśnie pomyślnie próby morskie.
Po zakończeniu testów, załoga stwierdziła, że: "Wszyscy jesteśmy pod wrażeniem osiągów, nie możemy się doczekać rozpoczęcia współpracy z Acta Auriga!"
Warto wspomnieć, że z Acta Auriga wiąże się dość istotny polski akcent. Częściowo wyposażona jednostka, zamówiona w stoczni Ulstein Verft, powstała w stoczni Crist w Gdyni. W polskiej stoczni odbywała się budowa kadłuba i jego częściowego wyposażenia. Zainstalowane zostały między innymi pędniki azymutalne firmy Veth. W Gdyni odbyły się także prace malarskie, rurarskie, ułożono część okablowania i paneli podłogowych.
Statek SOV W2W Acta Auriga, który jest obecnie budowany w Ulstein Verft w Norwegii, z powodzeniem ukończył w ubiegłym tygodniu próby morskie. Statek jest specjalnie zaprojektowany dla morskiej energetyki. Wraz z dźwigiem 3D, trapem SMST i windą oraz rozwiązaniami projektowymi X-BOW i X-STERN, statek pokona nowe tereny pod względem funkcjonalności, sprawności w terenie, logistyki morskiej i komfortu na pokładzie dla 120 osób w połączeniu z niskie zużycie paliwa.
W ramach prób morskich testowano statek z maksymalną prędkością do przodu i do tyłu. Acta Auriga wykazała się doskonałą zwrotnością. Zarejestrowana prędkość przekroczyła 13,5 węzła. Pomyślnie też zakończyły się testy poziomu hałasu i wibracji. Zapewni to komfort 120-osobowej załodze. Sprawdzono również m.in. windy dla personelu i drobnych ładunków, żuraw z kompensacją ruchów 3D o 6-tonowym udźwigu, a także pomost komunikacyjny.
Acta Auriga będzie obsługiwała morską farmę wiatrową operatora Offshore Breeze Energy - Bard Offshore 1 w niemieckiej części Morza Północnego.
Acta Auriga w liczbach
Długość - 93,40 m
Szerokość - 18 m
Zanurzenie - 6 m
Wysokością boczna do pokładu głównego - 7,60 m,
Tonaż pojemnościowy brutto - 6050
Nośność - 3200 t
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów