Samsung Heavy Industries Co. i Bloom Energy ogłosiły porozumienie w celu opracowania czystszej energii dla statków poprzez wspólne projektowanie jednostek napędzanych ogniwami paliwowymi, które zmniejszą emisje węgla i pomogą poprawić jakość powietrza.
Haeki Jang, wiceprezes ds. inżynierii stoczniowej i inżynierii sprzedaży w Samsung Heavy Industries, planuje początkowo opracować przyjazne dla środowiska jednostki, które przewożą skroplony gaz ziemny i będą jednymi z pierwszych w branży. Partnerzy mogą ostatecznie pracować nad rozwojem tego rodzaju mocy dla kontenerowców i tankowców.
W oświadczeniu Samsung Heavy and Bloom oświadczyli, że w ciągu najbliższych kilku lat zastąpi wszystkie istniejące silniki główne i silniki generatorów ogniwami paliwowymi na tlenek stały, inwestując miliony dolarów w technologię. Odmówili podania dokładnych danych, powołując się na umowę o poufności.
Ogniwa paliwowe wytwarzają elektryczność poprzez reakcję elektrochemiczną bez spalania paliwa; proces ten oznacza redukcję emisji cząstek stałych o ponad 99%. Mają pomóc Samsungowi osiągnąć cel Międzynarodowej Organizacji Morskiej, jakim jest ograniczenie emisji CO2 o 40% do 2030 r. i 50% do 2050 r.
Firmy poinformowały, że projekt będzie gotowy do 2022 roku, aby klienci mogli go zamówić. Budowa zajmie od dwóch do trzech lat, zgodnie ze standardami branżowymi dotyczącymi budowy statków. Firmy przewidują, że rynek serwerów Bloom na okrętach Samsung Heavy może wzrosnąć do 300 megawatów rocznie, trzy lata po wyprodukowaniu statku.
Samsung Heavy i dwóch jego rywali z Korei Południowej podpisali na początku czerwca umowy na budowę tankowców LNG dla Qatar Petroleum, największego na świecie producenta skroplonego gazu ziemnego. Umowa, o wartości około 19,1 miliarda dolarów pozwoliła im zbudować ponad 100 statków LNG dla Kataru.
W ciągu ostatnich trzech lat Bloom zainstalował systemy ogniw paliwowych dla koreańskich przedsiębiorstw użyteczności publicznej w całej Korei Południowej. Praca międzynarodowa jest dużym obszarem rozwoju firmy, która również coraz częściej przyjmuje projekty dla amerykańskich przedsiębiorstw użyteczności publicznej. Projekty w Korei Południowej sprawiła, że Bloom stał się bardziej widoczny na radarze Samsunga.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów