ew/UMS
Na torze wodnym Świnoujście – Szczecin trwają bieżące prace czerpalno-refulacyjne. Realizuje je konsorcjum firm Van den Herik Kust - en Oeverwerken B.V. z Holandii i Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych Sp. z o.o. z Gdańska. Termin realizacji robót to połowa września, a ich koszt to ok. 16,8 mln złotych.
Prace są finansowane z, ustanowionego przez Radę Ministrów, programu wieloletniego pn. „Utrzymanie morskich dróg wodnych w rejonie ujścia Odry w latach 2019 – 2028”.
Jednocześnie, na Zalewie Szczecińskim trwają prace związane z remontem staw drugiej Bramy Torowej. Realizuje je firma AQUA-NEKO z Dobrej. Termin realizacji robót to początek listopada, a ich koszt to ok. 2 mln złotych. Prace są finansowane z, ustanowionego przez Radę Ministrów, programu wieloletniego pn. „Utrzymanie morskich dróg wodnych w rejonie ujścia Odry w latach 2019 – 2028”.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju