PMK
Szwajcarski armator wycieczkowy MSC Cruises zakupił udziały we włoskim terminalu Trieste Adriatic Marine Initiatives (TAMI). Po tej inwestycji firma planuje uczynić ten obiekt jednym z portów macierzystych dla swoich jednostek, począwszy od lata 2020 r.
- Ta inwestycja będzie wspierać długoterminowy cel MSC Cruises, jakim jest zapewnienie udoskonalonych i bezproblemowych wycieczek dla naszych pasażerów – czytamy w oświadczeniu armatora.
MSC Cruises dotąd zamówiło 8 statków we włoskiej Fincantieri. Ogółem do 2027 roku armator wzbogaci się o 17 nowych jednostek, o całkowitej wartości 13,6 mld euro. Fincantieri obecnie posiada w swoim portfelu 53 kontrakty na wycieczkowce.
W zeszłym roku odbyła się też ceremonia cięcia blach pod budowę najnowszego wycieczkowca MSC Crusies klasy Meraviglia-Plus II. Ceremonia odbyła się w zakładzie w Saint-Nazaire 14 czerwca.
Jednostka otrzyma nazwę MSC Virtuosa i ma zostać dostarczona w 2020 roku. Podobnie jak statek siostrzany MSC Grandiosa, ten wycieczkowiec będzie mierzył 331 metrów długości, 43 metry szerokości i pomieści 6300 pasażerów.
Obie jednostki Meraviglia-Plus są częścią planu inwestycyjnego firmy o wartości 9 miliardów euro Zakłada on budowę jedenastu statków wycieczkowych nowej generacji, które wejdą do użytku do 2026 roku. Statki Meraviglia-Plus stanowią dalszą ewolucję prototypu klasy Meraviglia, zwiększając ich tonaż do 177 000 z 2450 kabinami gościnnymi.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju