ew
Szwedzki operator promowy Stena Line potwierdził, że na stałe zamknie trasę promową z Trelleborga do Sassnitz.
To już postanowione, Stena Line zamknie trasę z Sassnitz do Trelleborga. Swoje plany operator ogłosił 8 kwietnia 2020 r., w tym tygodniu pozytywne stanowisko wyraziła zgodę niemiecka rada zakładowa. Z zamknięciem trasy pracę straci 130 pracowników.
„Z ciężkim sercem podjęliśmy decyzję o zamknięciu trasy promowej między Trelleborg a Sassnitz, jednej z najstarszych linii promowych w Europie. Przede wszystkim jest to smutne z powodu dotkniętych nią pracowników … ”, skomentował Niclas Mårtensson, dyrektor generalny Stena Line.
Pandemia koronawirusa bezpośrednią przyczyną
Na przyspieszenie decyzji o zamknięciu linii wpływ wywarła pandemia koronawirusa. Lockdown, utrudnienia z przemieszczaniem się pasażerów oraz zmniejszona ilość ładunków znacznie odbiły się na wyniku finansowym firmy. To zmusiło szwedzkiego operatora do wdrożenia środków służących redukcji kosztów. Wypadło na linię Sassnitz-Trelleborg.
„Sytuacja w ciągu ostatnich kilku tygodni mocno obciążała wszystkie strony. Długotrwała trudna sytuacja gospodarcza, którą powoduje braku ruchu towarowego w połączeniu z utratą dużej liczby rezerwacji pasażerskich, pozostawiła nas z jedynym rozwiązaniem, jakim jest zabezpieczenie biznesu na dłuższą metę. Dlatego tym bardziej musimy patrzeć w przyszłość i pracować nad skuteczniejszym wyjściem z kryzysu ”- mówi Ron Gerlach, dyrektor handlowy i dyrektor zarządzający Stena Line Niemcy.
Prom, który wcześniej obsługiwał trasę, od marca cumuje w porcie Uddevalla w Szwecji. Docelowo zostanie przekazany Stena RoRo, która ma zamiar go sprzedać lub wyczarterować.
Alternatywa dla Świnoujścia
Nie tylko mieszkańcom Rugii jest przykro z podjętej decyzji.
Ta informacja zasmuci dodatkowo część przewoźników jeżdżących do Szwecji. Nie zapominajmy, że trasa Sassnitz - Trelleborg, była jedną z najchętniej wykorzystywanych w przypadku „zapchania” połączeń ze Świnoujścia.
Szczególnie dało się to zauważyć w okolicach świąt.
W związku z zamknięciem linii z Sassnitz będziemy musieli uzbroić się w jeszcze większą cierpliwość i nadzieję na szybką wymianę najstarszych jednostek pływających ze Świnoujścia.
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Świnoujście. Terminal kontenerowy sercem uniwersalnego hubu
Ropa brent | 54,84 $ | baryłka | 0,00% | 22:58 |
Cyna | 21418,00 $ | tona | 1,27% | 13 sty |
Cynk | 2751,00 $ | tona | -0,72% | 13 sty |
Aluminium | 2009,00 $ | tona | -0,79% | 13 sty |
Pallad | 2391,00 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Platyna | 1078,70 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Srebro | 24,82 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Złoto | 1827,85 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |