PMK
Trwa operacja załadunku 200 chłodniczych kontenerów z rybami na pokład kontenerowca Sevmorput w porcie w Petropawłowsku. Ładunek niedługo wyruszy w podróż Północną Drogą Morską do Sankt Petersburga.
- Ta próbna podróż daje nam nadzieję, że takie dostawy będą w przyszłości regularne - powiedział gubernator Kamczatki, Władimir Kuzmitski.
Sevmorput przewiezie 200 kontenerów wypełnionych mrożonymi rybami, filetami, kawiorem i innymi owocami morza, łącznie 5000 ton ładunku. Pierwsze dwa przystanki trzytygodniowego rejsu będą odbywać się wzdłuż Północnej Drogi Morskiej, na północ od Syberii.
Po raz pierwszy rosyjski cywilny statek o napędzie jądrowym wypłynie z ładunkiem poza wybrzeże Norwegii. Sevmorput będzie kontynuował żeglugę przez wąskie wody między Szwecją i Danią przez Wielki Bełt i do Morza Bałtyckiego przed zawinięciem do portu w Petersburgu.
Sevmorput ma przepłynąć Morze Barentsa i wypłynąć poza Norwegię najpóźniej drugiego tygodnia września. Następnie statek odpłynie tą samą trasą i pod koniec października wyruszy w drugą podróż.
Wysyłka owoców morza z rosyjskiego regionu Pacyfiku do Petersburga przez Arktykę odbywa się we współpracy między władzami regionu Kamczatka, Grupy Norebo, Rosatomem oraz Ministerstwem Rozwoju Dalekiego Wschodu i Arktyki. Norebo to zintegrowana grupa firm rybackich, przetwórczych, handlowych i transportujących owoce morza w północno-zachodniej Rosji i na Dalekim Wschodzie.
Sevmorput jest jedynym w swoim rodzajem kontenerowcem napędzanym energią jądrową. Pierwotnie oddany do użytku w 1988 roku, statek przebywał głównie w porcie w Murmańsku. W 2008 roku jednostka poszła oficjalnie w odstawkę, a w 2012 roku opracowano plany jej złomowania.
Jednak w 2013 roku podjęto decyzję o renowacji statku. Jesienią 2015 roku Sevmorput ponownie wypłynął w rejs po Morzu Barentsa. W następnym roku statek powrócił do normalnej eksploatacji, wysyłając ładunki wzdłuż północnego wybrzeża Syberii i przewożąc zapasy do arktycznych baz wojskowych na Ziemi Franciszka Józefa i na Nowych Wyspach Syberyjskich.
Statek może pływać w lodzie o grubości do 1 metra z prędkością około dwóch węzłów lub z 20 węzłami na otwartej wodzie.
Urząd Morski szuka wykonawcy pogłębiarki utrzymującej tor wodny na kanale żeglugowym przez Mierzeję
Wisła – barka jest teraz rozładowywana w porcie w Gdańsku
PRCiP Sp. z o.o. rozbudowuje część terminalu w Świnoujściu
Porty odegrają kluczową rolę w procesie transformacji energetycznej UE podaje BPO
Efektywne logistyczne rozwiązania dla klientów są motorem napędowym rozwoju ESA Logistika
Rosja i Chiny odnoszą korzyści z kryzysu na Kanale Sueskim
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 27740,00 $ | tona | -1,32% | 8 kwi |
Cynk | 2827,00 $ | tona | 0,71% | 8 kwi |
Aluminium | 2267,00 $ | tona | 1,25% | 8 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |