• <
port_szczecin_1100x200_2021_top_porty

Rosja będzie transportować ryby za pomocą jednostki o napędzie jądrowym

PMK

29.08.2019 20:16 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Rosja będzie transportować ryby za pomocą jednostki o napędzie jądrowym
Rosja będzie transportować ryby za pomocą jednostki o napędzie jądrowym - GospodarkaMorska.pl

Trwa operacja załadunku 200 chłodniczych kontenerów z rybami na pokład kontenerowca Sevmorput w porcie w Petropawłowsku. Ładunek niedługo wyruszy w podróż Północną Drogą Morską do Sankt Petersburga.

- Ta próbna podróż daje nam nadzieję, że takie dostawy będą w przyszłości regularne - powiedział gubernator Kamczatki, Władimir Kuzmitski.

Sevmorput przewiezie 200 kontenerów wypełnionych mrożonymi rybami, filetami, kawiorem i innymi owocami morza, łącznie 5000 ton ładunku. Pierwsze dwa przystanki trzytygodniowego rejsu będą odbywać się wzdłuż Północnej Drogi Morskiej, na północ od Syberii.

Po raz pierwszy rosyjski cywilny statek o napędzie jądrowym wypłynie z ładunkiem poza wybrzeże Norwegii. Sevmorput będzie kontynuował żeglugę przez wąskie wody między Szwecją i Danią przez Wielki Bełt i do Morza Bałtyckiego przed zawinięciem do portu w Petersburgu.

Sevmorput ma przepłynąć Morze Barentsa i wypłynąć poza Norwegię najpóźniej drugiego tygodnia września. Następnie statek odpłynie tą samą trasą i pod koniec października wyruszy w drugą podróż.

Wysyłka owoców morza z rosyjskiego regionu Pacyfiku do Petersburga przez Arktykę odbywa się we współpracy między władzami regionu Kamczatka, Grupy Norebo, Rosatomem oraz Ministerstwem Rozwoju Dalekiego Wschodu i Arktyki. Norebo to zintegrowana grupa firm rybackich, przetwórczych, handlowych i transportujących owoce morza w północno-zachodniej Rosji i na Dalekim Wschodzie.

Sevmorput jest jedynym w swoim rodzajem kontenerowcem napędzanym energią jądrową. Pierwotnie oddany do użytku w 1988 roku, statek przebywał głównie w porcie w Murmańsku. W 2008 roku jednostka poszła oficjalnie w odstawkę, a w 2012 roku opracowano plany jej złomowania.

Jednak w 2013 roku podjęto decyzję o renowacji statku. Jesienią 2015 roku Sevmorput ponownie wypłynął w rejs po Morzu Barentsa. W następnym roku statek powrócił do normalnej eksploatacji, wysyłając ładunki wzdłuż północnego wybrzeża Syberii i przewożąc zapasy do arktycznych baz wojskowych na Ziemi Franciszka Józefa i na Nowych Wyspach Syberyjskich.

Statek może pływać w lodzie o grubości do 1 metra z prędkością około dwóch węzłów lub z 20 węzłami na otwartej wodzie.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34750,00 $ tona 0,43% 22 lip
 Cynk 2920,00 $ tona -0,07% 22 lip
 Aluminium 2449,00 $ tona 0,70% 22 lip
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.