pc
Rok 2018 bardzo udany dla Portu Kołobrzeg. Przeładowano ok. 329 tys. t ładunków, czyli o 94 tys. t więcej niż w 2017 r. Jak poinformował Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg, na taki wynik wpłynęły rekordowej wielkości obroty ładunkowe, „co wpisuje się w trend wzrostowy, jaki można zaobserwować w ostatnich latach”.
W Porcie Kołobrzeg największy był import kruszywa – 204,5 tys. t. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się kłody drewniane i pelet w eksporcie, odpowiednio 64 tys. t i 22 tys. t. Kolejną pozycję zajeły ryby – 35 tys. t, a ostatnią dolomit – ok. 3,5 t. W ubiegłym roku do kołobrzeskiego portu zawinęło 126 statków handlowych.
Na rozwój Portu Kołobrzeg wpłynęła także turystyka. W 2018 r. kołobrzeską marinę odwiedziły rekordowe 1 402 jachty. Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg podał, że na wysokim poziomie utrzymał się także ruch pasażerski. Z oferty statków wędkarskich w ubiegłym roku skorzystało prawie 31,5 tys. pasażerów. Statkami cumującymi przy Przystani Pasażerskiej przypłynęło natomiast prawie 307 tys. osób, na co wpływ miał również ruch międzynarodowy. W 2018 r. z Kołobrzegu na wyspę Bornholm odbyło się 81 rejsów, podczas których przewieziono 17 tys. pasażerów.
Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg podkreślił że rysujące się przed kołobrzeskim portem perspektywy na najbliższe lata są optymistyczne. Jako główne powody podał budowę drogi S6, która zostanie oddana do użytku jeszcze w tym roku, oraz wznowienie eksploatacji bocznicy kolejowej, co ma przyczynić się do wzrostu wielkości przeładunków oraz zwiększenia zasięgu oddziaływania kołobrzeskiego portu.
Port Kołobrzeg zlokalizowany jest między dwoma zespołami portów: od zachodu leży między portami Szczecin i Świnoujście, a od wschodu między portami Gdynia i Gdańsk. Lokalizacja ta sprawia, że znaczenie i potencjał gospodarczy kołobrzeskiego portu stale wzrastają i dają duże możliwości rozwoju lokalnym przedsiębiorstwom. Na Port Kołobrzeg składają się: port rybacki, port jachtowy, port handlowy oraz port pasażerski.
Port Kołobrzeg posiada dogodne połączenie z drogami wojewódzkimi, krajowymi oraz z trasą europejską wschód-zachód, jak również połączenie kolejowe, które poprzez węzeł kolejowy w Białogardzie umożliwia transport towaru we wszystkich kierunkach. Kołobrzeski port stanowi również istotny element morskiego systemu transportowego na szlakach handlowych prowadzących między północą a południową Europą.
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych
Podpisano istotne umowy dla MFW Bałtyk II i III
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
Na estońskich wodach trwa międzynarodowa opercja przeciwminowa pk. "Open Spirit 24"
Powstające Muzeum Kanału Sueskiego szykuje się do otwarcia na turystów