• <
PZT_980x120_gif_2020

Rail Baltica: oferta polsko-chińska ponownie najkorzystniejsza w przetargu na odcinek Czyżew-Białystok

Strona główna Porty, logistyka Rail Baltica: oferta polsko-chińska ponownie najkorzystniejsza w przetargu na odcinek Czyżew-Białystok
Rail Baltica: oferta polsko-chińska ponownie najkorzystniejsza w przetargu na odcinek Czyżew-Białystok - GospodarkaMorska.pl

ew

01.04.2020 Źródło: PAP

Ofertę polsko-chińskiego konsorcjum już po raz trzeci wybrano za najkorzystniejszą w przetargu na projekt i budowę ok. 70 km odcinka Czyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica - poinformowały w środę PAP prowadzące inwestycję PKP PLK SA.

Przetarg rozstrzygnięto w listopadzie 2019 roku, ale od tamtego czasu, dwukrotnie wpływały odwołania składane do Krajowej Izby Odwoławczej przez niektóre uczestniczące w tym przetargu firmy.

Ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty dokonano z końcem marca. Rzecznik prowadzących inwestycję PKP Polskie Linie Kolejowe SA Mirosław Siemieniec poinformował w środę PAP, że najkorzystniejszą ofertą w tym przetargu jest oferta konsorcjum: Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor sp. z o.o., Stecol Corporation i Sinohydro Corporation Limited.

W informacji o wyborze tej oferty zamieszczonej na platformie zakupowej PKP PLK podano, że konsorcjum zaproponowało kwotę 3,3 mld zł netto (4,1 mld zł brutto). W przetargu stosowano aukcję elektroniczną.

Mirosław Siemieniec poinformował, że przed tym wyborem konsorcjum uzupełniło dokumenty, dalej możliwe są odwołania. "Obowiązują procedury. Możliwe jest składanie odwołania do KIO" - poinformował Siemieniec. Zaznaczył, że jeśli nie byłoby dalszych odwołań, podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest w pierwszej połowie 2020 r.

W przetargu startowały trzy konsorcja. W opublikowanych we wtorek dokumentach o wyborze najkorzystniejszej oferty podano, że spełnia ona wszystkie kryteria, warunki udziału w przetargu i zdobyła 100 proc. punktów w ocenie.

Fragment trasy Czyżew-Białystok to jedna z kluczowych inwestycji kolejowych w Podlaskiem. To ostatni odcinek modernizacji trasy kolejowej Warszawa-Białystok - fragmentu międzynarodowej trasy Rail Baltica. Jak zapowiadały wcześniej wielokrotnie PKP PLK, po modernizacji trasy pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością do 200 km/h, a podróż z Białegostoku do Warszawy ma trwać półtorej godziny, czyli o godzinę krócej niż obecnie.

Inwestycja jest dofinansowana z UE z programu CEF - Łącząc Europę.

Źródło:
PAP
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.