ew
Budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną przebiega zgodnie z planem - poinformował w piątek minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.
"Prace budowlane przy przekopie Mierzei Wiślanej trwają cały czas, zgodnie z harmonogramem. Termin zakończenia budowy i środki na tę inwestycję nie są w żaden sposób zagrożone" - zapewnił w "Radiu Gdańsk" minister.
Gróbarczyk dodał, że kiedy dojdzie do poluzowania obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa, na teren budowy zostaną zaproszeni dziennikarze, by mogli zobaczyć postęp prac na miejscu.
Inwestycja pn. "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską" obejmuje budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, budowę kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, nowy układ drogowy z ruchomymi stalowymi mostami, które umożliwiać będą przejazd nad kanałem przed śluzą i za śluzą, budowę sztucznej wyspy zlokalizowanej na Zalewie Wiślanym.
Kanał żeglugowy ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Docelowo ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4-4,5 m, długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r.
Speed – rekordowy rok mimo utraconych możliwości
Damen: autonomiczna żegluga ≠ bezzałogowe statki
Największe kontenerowce świata - przegląd
Stena Bulk, czyli dlaczego gaz LNG powinien zawsze podróżować pierwszą klasą
Inwestycja na terminalu promowym w Świnoujściu zmienia go z każdym dniem [wideo]
Świnoujście. Terminal kontenerowy sercem uniwersalnego hubu
Ropa brent | 54,84 $ | baryłka | 0,00% | 22:58 |
Cyna | 21298,00 $ | tona | -0,56% | 14 sty |
Cynk | 2716,00 $ | tona | -1,27% | 14 sty |
Aluminium | 2010,00 $ | tona | 0,05% | 14 sty |
Pallad | 2391,00 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Platyna | 1078,70 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Srebro | 24,82 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |
Złoto | 1827,85 $ | uncja | 0,00% | 22:59 |