ew
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości rozstrzygnęła 6. edycję konkursu „Go to Brand”. Mikro, małe i średnie firmy wybrane do dofinansowania otrzymają łącznie prawie 327 mln zł na promocję swoich marek na rynkach zagranicznych - podano we wtorek w komunikacie.
PARP podał, że finansowanie odbywa się z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. "Ta edycja programu była rekordową pod względem liczby złożonych wniosków i liczby pozytywnie ocenionych projektów" - napisano.
"Takie programy jak +Go to Brand+, są dużą pomocą w kreowaniu rodzimych produktów i usług. Są też szansą na zaistnienie i rozwinięcie biznesowych skrzydeł na światowych rynkach. I cieszę się, że nasi przedsiębiorcy bardzo chętnie z tej pomocy skorzystali" – powiedziała wicepremier i minister rozwoju Jadwiga Emilewicz.
Według danych PARP do naboru, który trwał od 11 lutego do 11 marca br. zgłosiło się 1 575 firm czyli 180 więcej niż w 2019 r. "Wsparcie na promocję swoich wyrobów i usług na rynkach zagranicznych otrzyma 1 117 z nich" - podano.
"Łączna pula środków unijnych, która trafi do beneficjentów obecnej edycji programu wynosi 326,7 mln zł. Maksymalna wartość dofinansowania dla jednego projektu to 425 670 zł, a przedsiębiorcy muszą wnieść wkład własny na poziomie min. 15 proc." - dodano.
"Wiele polskich firm wyróżniających się pod względem jakości produktów i usług czeka na swoją szansę na zagranicznych rynkach. Wierzę, że z pomocą dotacji upowszechnienie polskich marek będzie łatwiejsze, a rozpoznawalność firm za granicą jeszcze większa" – powiedziała minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak.
Według informacji PARP najwięcej projektów złożyły przedsiębiorstwa z branży IT oraz modowej i kosmetycznej, a także budowlanej.
"+Go to Brand+ kierowany jest do firm z branż o wysokim potencjale konkurencyjnym i innowacyjnym" - napisano. "Dzięki konkursowi marki mają szansę być bardziej rozpoznawalne na rynkach zagranicznych, na czym zyskuje również wizerunek polskiej gospodarki oraz poziom polskiego eksportu" - dodano.
"Zainteresowanie bieżącą edycją programu "Go to Brand" przerosło nasze oczekiwania. Chcemy aby polscy przedsiębiorcy nieustannie się rozwijali i walczyli o zagraniczną promocję swoich produktów oraz usług. W kryzysie te pieniądze wydają się im jeszcze bardziej potrzebne niż kiedykolwiek wcześniej" – mówi Małgorzata Oleszczuk, Prezes PARP.
W komunikacie podano, że dofinansowanie otrzymają projekty, które mają na celu promocję marek produktowych, mieszczące się ramach opisanych w tzw. Branżowych Programach Promocji określonych przez Ministerstwo Rozwoju. Wedle PARP dotyczą one sektorów: biotechnologii i farmaceutyków, budownictwa, części samochodowych i lotniczych, maszyn i urządzeń, mody, kosmetyków, IT/ICT, jachtów i łodzi, żywności, sprzętu medycznego, mebli oraz usług prozdrowotnych.
"W ramach projektów realizowanych z poddziałania 3.3.3 POIR, przedsiębiorstwa mogą sfinansować koszty udziału w targach, wystawach, misjach gospodarczych oraz pokryć koszty usług doradczych dotyczących umiędzynarodowienia prowadzonej działalności gospodarczej i działań promocyjnych" - czytamy.
PERN planuje kolejne modernizacje i remonty usprawniające spedycję kolejową
Port Gdynia – premiera filmu o żołnierkach AK
Suwnica STS w DB Port Szczecin oddana do użytku
Stacja zlewcza do odbioru ścieków komunalnych w kołobrzeskim porcie już czynna
Port Gdańsk – atrakcyjna działka w pobliżu Baltic Hubu czeka na dzierżawcę
Chaos, czyli codzienność dla żeglugi. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 43-46/2023)