PMK
Bałtycki Indeks Towarowy w czwartek zanotował największy procentowy spadek z dnia na dzień. Powodem tego był mizerny popyt na masowce.
Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: Capesize (pow. 80 tys. ton nośności), Panamax (60-80 tys. ton), Supramax (35-59 tys. ton) oraz Handysize (10-35 tys. ton). Główny indeks w porównaniu do środy spadł o 114 pkt do 976 pkt, czyli aż o 10,5 proc. To najgorszy wynik od maja zeszłego roku.
- Niektóre z nich stanowią fakt, że jest to pierwszy wykaz indeksu od prawie tygodnia. Spodziewamy się nieco lepszych wyników w najbliższej przyszłości, z Chinami jako główną lokomotywą tej zmiany - powiedział Peter Sand, główny analityk żeglugi morskiej w BIMCO.
Indeks Capesize spadł o 304 punktów do 1646 pkt. Oznacza to, że zarobki armatorów tych jednostek spadły o 2361 dolary, do 11,976 dolarów. Pozostałe indeksy nie zostały ujawnione.
Przemysł morski przygotowuje się na jedną z najbardziej znaczących zmian w swojej najnowszej historii - obowiązkowe ograniczenie emisji tlenku siarki, które zostanie nałożone za nieco ponad trzy miesiące. Aby spełnić te wymagania, tysiące statków są usuwane z rynku w celu zamontowania tzw. skruberów (płuczek spalin), które pozwolą im dalej spalać dzisiejsze tańsze paliwo. Statki, które ich nie mają, będą musiały wnosić dodatkowe opłaty.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny