• <
bulk_cargo_port_szczecin

Agility podsumowuje 2018 rok – dynamiczny rozwój, dwucyfrowe wzrosty, duże inwestycje

ew

13.03.2019 11:36 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Agility podsumowuje 2018 rok – dynamiczny rozwój, dwucyfrowe wzrosty, duże inwestycje

Partnerzy portalu

Agility podsumowuje 2018 rok – dynamiczny rozwój, dwucyfrowe wzrosty, duże inwestycje - GospodarkaMorska.pl

Agility, globalny dostawca zintegrowanych rozwiązań logistycznych i spedycyjnych, ogłasza wyniki finansowe za 2018 rok i podsumowuje swoją działalność na świecie i w Polsce.


W 2018 roku Agility osiągnęło zysk netto na poziomie 81,1 mln KWD* (267 mln USD), wyższy o 18,4 proc. niż w 2017. Przychody wyniosły 1 550,2 mln KWD (5,1 mld USD) a zysk operacyjny (EBITDA) 154,8 mln (510 mln USD), co przekłada się na wzrost odpowiednio o 10,2 i 14,5 proc. W IV kw. zysk netto Agility osiągnął poziom 22,2 mln KWD (37 mln USD), o 15,1 proc. więcej niż w Q4 2017, EBITDA wzrosła o 8,4 proc. do 40,8 mln KWD (134 mln USD).


- Od kolejnych dziesięciu kwartałów Agility poprawia swoją zyskowność dla akcjonariuszy. 2018 jest trzecim z rzędu rokiem, w którym firma odnotowała dwucyfrowy wzrost EBITDA - powiedział Tarek Sultan, wiceprzewodniczący rady nadzorczej i CEO Agility.
Agility kontynuuje inwestycje w rozwój, uruchamiając na Bliskim Wschodzie i Afryce obiekty magazynowe i przemysłowe o łącznej powierzchni ponad 1 mln m² oraz centrum handlowe Reem Mall w Abu Zabi o wartości 1,2 mld USD. Firma zainwestuje też ponad 100 mln USD w rozwój platformy logistycznej Shipa.Tarek Sultan podkreślił, że Agility utrzymuje swoje zobowiązanie osiągnięcia EBITDA na poziomie 800 mln USD, choć realizacja tego celu może nastąpić już po 2020 roku.


Agility Global Integrated Logistics (GIL)


W 2018 roku przychody GIL wzrosły o 8,6 proc. do 1 153,1 mln KWD (3,8 mld USD), na co wpływ miały duże wzrosty we wszystkich segmentach usług. Dzięki poprawie wyników w spedycji lotniczej i utrzymaniu stabilnych wyników w spedycji morskiej, przychody netto wzrosły o 4,9 proc. rok do roku, przy zachowaniu marży netto 22,9 proc. Zysk operacyjny EBITDA zwiększył się o 6,3 proc. do 35,9 mln KWD (118 mln USD), na co miał wpływ rozwój usług spedycyjnych i logistyki kontraktowej, konsekwentna realizacja strategii sprzedażowej i wzrost wydajności operacyjnej. Wzrost przychodów z logistyki kontraktowej wyniósł 8,7 proc. Tonaż przesyłek lotniczych zwiększył się o 9,2 proc., a morskich (TEU) o 6,7 proc. i był wyższy od ogólnych wzrostów na rynkach światowych, które wyniosły odpowiednio 4,5 proc. i 3,5 proc. W spedycji lotniczej największy wzrost liczby przesyłek odnotowano w obsłudze branży odzieżowej, przemysłowej i technologicznej. W transporcie morskim zauważany był silny rozwój transpacyficznego szlaku handlowego, co wiązało się z oczekiwaniem na wprowadzenie taryf celnych w handlu między USA i Chinami. Jednak na tych samych szlakach w drugiej połowie 2018 r. nastąpił ogólny spadek popytu i wzrosła presja na marże.


W IV kw. przychody GIL wyniosły 293,5 mln KWD (967 mln USD), tyle samo, ile rok wcześniej.  Przychody netto zwiększyły się o 2,1 proc. Motorem napędowym wzrostu były usługi spedycyjne, w IV kw. wielkość wolumenu frachtu lotniczego i morskiego zwiększyła się odpowiednio o 6,9 i 1,4 proc. Wzrost w obszarze spedycji lotniczej związany był z rozwojem szlaków handlowych i dużym popytem ze strony strategicznych klientów. Wzrost w transporcie morskim spowolnił spór handlowy Chiny – USA i wprowadzenie nowych taryf celnych. GIL utrzymał stabilne wyniki, dzięki większym przychodom netto, generowanym przez kluczowych klientów.


Agility GIL inwestuje w transformację technologiczną, co zwiększy wydajność i jakość obsługi klientów. Kluczem do dalszego wzrostu jest zachowanie pozycji lidera w obszarze rozwiązań cyfrowych, stąd inwestycje w rozwój globalnej platformy operacyjnej, wdrożenie strategii transformacji cyfrowej i doskonalenie cyfrowej platformy logistycznej.


Grupa Infrastructure (ALP, Tristar, NAS, UPAC, GCS)


W 2018 roku EBITDA grupy Infrastructure wzrosła o 8,4 proc. a przychody o 15 proc. Przychody Agility Logistics Parks (ALP), wcześniej Industrial Real Estate, zwiększyły się o 6,6 proc. W Kuwejcie firma wybudowała magazyn o powierzchni 85 tys. m², w Rijadzie oddała do użytku 80 tys. m² powierzchni magazynowych i rozpoczęła budowę 3 obiektów, każdy o powierzchni 40 tys. m². W Afryce ALP rozszerzył działalność o Nigerię i zaczął budowę magazynów w Ghanie, Mozambiku i Wybrzeżu Kości Słoniowej. Przychody Tristar, zintegrowanego operatora logistycznego paliw płynnych, wzrosły o 33,7 proc. National Aviation Services (NAS), specjalizujący się w obsłudze lotniskowej, odnotował wzrost przychodów o 17,3 proc, dzięki wynikom osiągniętym w Afganistanie, Indiach; Maroku, Tanzanii i Ugandzie. Przychody United Projects for Aviation Services Company (UPAC), zarządzającej nieruchomościami na Bliskim Wschodzie, spadły o 1,9 proc, ale jednocześnie firma zwiększyła wydajność operacji w Kuwait International Airport, Sheikh Saad Terminal i Discovery Mall. Wspólnie z NREC realizuje inwestycję w centrum handlowe Reem Mall w Abu Zabi. W ub.r. firma podpisała też umowę z Incheon International Airport Corporation na rozwój i obsługę placów parkingowych przy Terminalu 4 Międzynarodowego Portu Lotniczego w Kuwejcie. O 12,3 proc wzrosły przychody GCS, specjalizującej się w cyfryzacji rozwiązań celnych, dzięki pozyskaniu klientów i podpisaniu umowy na przeładunki towarów z Ports Authority w Kuwejcie.


Agility Logistics w Polsce


W 2018 roku polski oddział Agility Logistics utrzymał dynamiczne tempo rozwoju i osiągnął bardzo dobre wyniki. Firma odnotowała wzrost przychodów o 34 proc. w stosunku do 2017 roku. Największą dynamikę wzrostu odnotowano w obszarze transportu lotniczego. Drugim segmentem usług, gdzie osiągnięto bardzo dobre wyniki, jest transport kolejowy. Firma zwiększyła zatrudnienie, wzmacniając działy pricingu, lotniczy i morski. Agility Logistics rozszerzyło też portfolio klientów o firmy z branży energetycznej i przemysłowej.


- Zgodnie z założeniami, utrzymaliśmy wysoki, dwucyfrowy wzrost - zarówno przychodów, zysku brutto jak i zysku operacyjnego netto (EBIDTA) i wzmocniliśmy pozycję na rynku jako operator logistyczny z globalnym zapleczem logistycznym, specjalista w obsłudze rynków wschodzących, stawiający na cyfryzację usług i wykorzystanie nowoczesnych technologii. Kluczowe były też dla nas inwestycje w rozwój pracowników i zapewnienie przyjaznego miejsca pracy. Te starania docenił rynek, w 2018 roku otrzymaliśmy dwie ważne dla nas nagrody. „Przyjazny Pracodawca TSL 2018” i wyróżnienie w konkursie Produkt Innowacyjny dla Logistyki, Transportu, Produkcji za platformę Shipa Freight, pierwszą zintegrowaną usługę spedycyjną online dla MŚP - podsumowała Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager Agility Logistics w Polsce, laureatka nagrody „Kobieta w Logistyce 2017”.


- Od kilku lat Agility konsekwentnie realizuje strategię wdrażania pionierskich rozwiązań cyfrowych i zwiększania wydajności GIL, a także inwestycji w ekspansję i rozwój parków logistycznych, logistyki paliw, obsługi lotniskowej oraz zarządzania nieruchomościami komercyjnymi. Dziękujemy akcjonariuszom, klientom, pracownikom oraz partnerom za ich zaufanie i wsparcie. A przed nami jeszcze lepszy 2019 rok - podsumował Tarek Sultan.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.