PMK
Miesiąc po dostarczeniu armatorowi TUI Cruises wycieczkowca New Mein Schiff 1, jego siostrzana jednostka przeszła wodowanie w stoczni Meyer Turku w Finlandii.
Wodowanie wycieczkowca New Mein Schiff 2 oznacza początek ostatniego etapu budowy statku. Po weekendzie jednostka trafi do doku, gdzie przejdzie ostatnie instalacje wyposażenia.
New Mein Schiff 2, który będzie pływał pod banderą Malty, ma zostać dostarczony właścicielowi wiosną przyszłego roku.
Statek ma 315 metrów długości, 42,3 m szerokości, 8,05 m zanurzenia oraz 111 554 GT. Wycieczkowiec wyposażony jest w 4 główne silniki spalinowo-elektryczne Wärtsilä 48 MW (65.300 KM); 2 x 12 V cylindrów: 14,4 MW (19.600 KM); 2 x 8 L cylindrów: 9,6 MW (13.050 KM).
Napęd i sterowanie stanowią: 2 wały napędowe (długość 55,6 m, średnica 435 mm); 2 śruby (5-płatowe, średnica 5,8 m, masa 15,6 t); 2 stery Beckera (pow. 28 m², czas przełożenia z burty na burtę 14 s); 3 stery strumieniowe dziobowe (3 x 3 MW); 2 rufowe stery strumieniowe ( 1 x 1,8 MW + 2 x 1,4 MW). Prędkość jednostki to 21,7 w. Wyposażona jest także w 2 stabilizatory (pow. 15 m², min prędkość: 10 w, niwelują przechyły poprzeczne – tzw. „kiwanie”).
Na statku zastosowano uszczelnienie olejowe typu AX, czyli air seal, japońskiej firmy KEMEL. To system powietrzny charakteryzujący się barierą powietrzną, która izoluje olej z pochwy wału od wody morskiej, umożliwiając zastosowanie oleju mineralnego.
Mein Schiff 2 w liczbach:
państwo bandery - Malta
armator - TUI Cruises GmbH, Niency
właściciel - TUI AG, Niemcy
stocznia - Meyer Turku Oy, Finlandia
wartość kontraktowa - 675 000 000 USD
rok budowy - 2018
długość całkowita - 315,70 m
długość między pionami - 292,40 m
szerokość maksymalna - 42,30 m
zanurzenie - 8,05 m
tonaż pojemnościowy brutto - 111 554
tonaż pojemnościowy netto - 75 476
nośność - 7900 t
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze
Nowe sankcje na Rosję mają dotyczyć żeglugi i portów
Rozwój, organizacja, uniwersalność. Strategia Rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do 2026 r.