• <
ATC_CARGO_TOP

Zmiany w Eurotunelu – nowe udoskonalenia i zwiększenie środków ochrony

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Zmiany w Eurotunelu – nowe udoskonalenia i zwiększenie środków ochrony
Zmiany w Eurotunelu – nowe udoskonalenia i zwiększenie środków ochrony - GospodarkaMorska.pl

pc

Eurotunel konsekwentnie realizuje plan kolejnych inwestycji. Wszystko po to, aby zwiększyć przepustowość terminali do 8 odjazdów na godzinę w godzinach szczytu oraz zapewnić jak największe bezpieczeństwo przewozów.

Zarządzający terminalami w Coquelles i Folkestone oraz tunelem kolejowym, przez który odbywają się przewozy między Calais i Dover w ruchu wahadłowym, stawiają sobie za cel zapewnienie jeszcze szybszej, bardziej sprawnej i bezpiecznej obsługi pojazdów. Aby zoptymalizować płynność ruchu poprzez terminale obecnie prowadzona jest rewizja procesu alokacji pojazdów.

Automatyczny system odpraw

Rezultatem procesu ciągłego zwiększania jakości obsługi jest zmiana w automatycznym systemie odpraw, z którego korzystają kierowcy planujący przeprawę Eurotunelem przez Kanał La Manche. Dostępny w 10 językach system check-in prosi teraz także o potwierdzenie, czy pojazd jest chłodnią oraz czy ładunek zawiera tłuszcze roślinne lub zwierzęce. Gdy odpowiedź na drugie pytanie jest twierdząca, na wydruku z systemu pojawia się litera „F”. Kierowca zobowiązany jest w takim przypadku kierować się wyznaczonym pasem do miejsca załadunku oraz stosować się do wskazówek dawanych przez agentów na terminalach.

Zamontowano też specjalne oznaczenia w miejscach załadunku, aby odpowiednio rozlokowywać pojazdy. W ten sposób znacznie ułatwia się zespołom operacyjnym sprawne przeprowadzenie procesu załadunku i zapewnienie bezpieczeństwa tego procesu.

Co ważne, wszystkie te działania są elementem przygotowań do planowanego na 2020 rok wprowadzenia regularnych kursów co 8 minut w ruchu wahadłowym w obu kierunkach, co pozwoli sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu klientów.

Bezpieczeństwo kierowców, pojazdów i ładunku

 
Kolejna inwestycja dotyczy zapewnienia ochrony kierowców oraz pojazdów i ładunków przez nich przewożonych. Jest ona ściśle związana z problemem uchodźców powracających do Calais.

Kierowca podczas wjazdu na terminal, jeszcze przed odprawą będzie miał możliwość dokładnego sprawdzenia swojego pojazdu – w zależności od typu pojazdu zostanie on skierowany do strefy patrolu z psami lub punktu kontroli wyposażonego w nowy detektor uderzeń serca, który zostanie udostępniony już wkrótce. Nowe urządzenie do detekcji bicia serca o bardzo wysokiej czułości zostało wykonane z zastosowaniem najnowszych technologii, aby wykryć każdą niepożądaną aktywność w pojeździe. W razie wykrycia osób trzecich, podjęte zostaną oczywiście kolejne kroki kontrolne.

Czy opisane inwestycje rzeczywiście istotnie przyczynią się do znaczącego zwiększenia bezpieczeństwa przewozu oraz płynności ruchu w tunelu pod kanałem La Manche, przekonamy się już wkrótce.

Źródło:
promy24.com
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
MIĘDZYNARODOWA DROGA WODNA E70
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 32700,00 $ tona -1,07% 17 cze
 Cynk 2962,00 $ tona -0,34% 17 cze
 Aluminium 2427,00 $ tona -1,10% 17 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.