PMK
Drugi największy armator kontenerowy na świecie, Mediterranean Shipping Company (MSC), zatrudnił firmę MacGregor do modernizacji 31 swoich kontenerowców.
Modernizacja odbędzie się w ramach programu MacGregor Cargo Boost, który ma zadanie podnieść opłacalność jednostek, poprzez poprawę wydajności. Każdy z kontenerowców będzie osobno poprawiany pod tym względem.
- Każde z ulepszeń zostało dokładnie zaprojektowane we współpracy z MSC. Pod uwagę braliśmy typ każdego statku, a także rejony w jakich on najczęściej pływa. W efekcie stworzyliśmy nowy, wydajniejszy niż dotąd system przewozu cargo – powiedział Atte Virta, architekt z MacGregor.
MSC i MacGregor zgodzili się nie ujawniać kwoty kontraktu. Prace rozpoczną się niebawem na przemian w każdej jednostce. Modernizacja ma się zakończyć pod koniec 2018 roku.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody