PMK
Podczas konferencji Gastech 2017 w Tokio, przedstawiciele stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) i towarzystwo klasyfikacyjnego - DNV GL zaprezentowali projekt zaawansowanego technologicznie statku LNG.
Projekt skupił się głównie na przejściu na bardziej energooszczędne prędkości tranzytowe. W tym celu kadłub i układ napędowy został zoptymalizowany tak, by działał w trzech profilach eksploatacyjnych (przy prędkości 19,5, 16 i 12 węzłów). Dzięki optymalizacji statek zbudowany według tego projektu będzie oszczędzał na paliwie odpowiednio 6, 3 i 5 proc. w tych profilach eksploatacyjnych.
Przy stworzeniu projektu wykorzystano oprogramowanie DNV GL do analizy hydrodynamicznej Wasim oraz symulacje z wykorzystaniem modeli matematycznych opartych na metodzie Reynolds-averaged Navier-Stokes (RANS) (badające opór falowy). W projekcie zastosowano też dwusuwowy silnik główny dual-fuel (DF), silniki pomocnicze DF, a także układ napędowy kombinowany COGES.
Projekt statku zawiera także system integrujący Smartship 4.0 oraz bezprzewodową sieć internetową. Wszystkie systemy komputerowe przeszły testy na poprawę przed atakami cybernetycznymi.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej