Firma Fosfan ze Szczecina, producent nawozów, zakończyła rozbudowę Nabrzeża Fosfatowego, wchodzącego w skład kompleksu Port Nad Odrą.
Port Nad Odrą należący do Fosfanu, specjalizuje się w przeładunkach i magazynowaniu ładunków sypkich oraz chemikaliów płynnych. Remont rozpoczął się pod koniec października 2014 roku. Prace obejmowały remont kapitalny, polegający na budowie nowej ścianki szczelnej o głębokości 14 m, naprawie oczepu i montażu nowych urządzeń odbojowych. Nabrzeże Fosfatowe zostało zmodernizowane na całej długości - 246 m. Wartość całej inwestycji to prawie 8 mln zł.
Wykonawcą prac była firma ze Szczecina – Zakład Robót Hydrotechnicznych i Podwodnych UW Service. Nowe nabrzeże w związku ze specyfiką działalności spółki, wykorzystywane jest przede wszystkim do celów własnych, związanych z rozładunkiem surowców przeznaczonych do produkcji nawozów oraz do eksportu już wyprodukowanych, wysyłanych drogą morską.
- Przebudowa dała nam możliwość pogłębienia dna do głębokości technicznej 7,5 m, co pozwoli na obsługę w Porcie Nad Odrą statków o nośności 8-10 tys. ton – mówi Mirosław Warenik, dyrektor ds. rozwoju w Fosfan.
Firma posiada także Nabrzeże Dalbowe, o długości 185 m przeznaczone do obsługi chemikaliów płynnych. Jest ono połączone z bazą zbiorników, której pojemność wynosi 10 tys. m3. Równocześnie Fosfan kończy budowę dróg i placów składowych o łącznej powierzchni 9 tys. mkw.
W przyszłości planowana jest budowa terminalu magazynowo – przeładunkowego chemikaliów płynnych oraz produktów naftowych klasy III, o łącznej pojemności 40 tys. m3. - Wówczas możliwości magazynowe wzrosły by do 50 tys. m3 , a po pogłębieniu nabrzeża moglibyśmy obsługiwać statki o nośności do 15 tyś. ton – mówi Mirosław Warenik.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody